Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Pojęcie, istota oraz typologia środków dydaktycznych

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE - to przedmioty które dostarczają uczniom określonych bodźców, ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznanie rzeczywistości.

    Funkcje: poznawcza, kształcąca, dydaktyczna. Podział środków: wzrokowe, słuchowe, wzrokowo - słuchowe, częściowo automatyzujące proces dydaktyczny...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teorie doboru treści kształcenia, zależności pomiędzy celami a treściami kształcenia

    Materializm dydaktyczny- twórca F.W.Doerpfeld. zasadniczym celem pracy, szkoły powinno być przekazanie uczniom jak największego zasobu wiadomości z możliwie różnych dziedzin nauki. Realizacja takiego programu zmusza nauczyciela do pośpiechu i powierzchowności pracy, a praca ucznia jest mało...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 852

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wpływające na dobór treści do programów szkolnych

    Na program nauczania składają się:

    2.materiał nauczania (czyli podstawowe informacje, pojęcia, prawa i ważniejsze hipotezy, metody, techniki pracy, algorytmy, reguły postępowania itp. z zakresu dyscypliny naukowej odpowiadającej danemu przedmiotów

    3. uwagi o realizacji programu i wskazówki na temat...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 223

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział i charakterystyka celów kształcenia

    Cele kształcenia to planowe, zamierzone i długotrwałe założenia dydaktyczne co do tego jak kształcić, jakie wartości wpajać i jakimi metodami.

    Podział celów kształcenia:

    cele rzeczowe (ogólne, odnoszące się do rzeczywistości):

    cele kształcenia ogólnego

    cele kształcenia zawodowego

    cele...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 875

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie celu kształcenia

    Celem kształcenia ogólnego ściśle związanego z celami wychowania jest zapewnienie wszystkim uczniom optymalnego rozwoju intelektualnego. Chodzi tu o kształtowanie pełnej osobowości ucznia. Kształcenia ogólne rozpatrywane od strony rzeczowej, obejmuje 3 podstawowe cele. Pierwszy to opanowanie podstaw wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 213

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka porównawcza szkoły tradycyjnej (Herbarta) i aktywnej (Deweya)

    System dydaktyczny to całokształt zasad organizacyjnych oraz treści, metody i środki nauczania, uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę podporządkowaną realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia. Możemy wyodrębnić systemy :tradycyjny, progresywistyczny, współczesny. Każde z...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, elementy i istota systemu dydaktycznego

    System dydaktyczny - to całokształt zasad organizacyjnych oraz treść, metody i środki nauczania - uczenia się, tworzące spójną wewnętrznie strukturę i podporządkowanie realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia.

    Do systemów dydaktycznych opartych na nauczaniu klasowo-lekcyjnym zalicza...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /444

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe pojęcia dydaktyczne: nauczanie, uczenie się, kształcenie, samokształcenie

    Uczenie się- OKOŃ jest procesem w toku którego- na podstawie doświadczenia, poznania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte. Jest ono rodzajem ludzkiej działalności, który w latach dzieciństwa i młodości uzyskuje przewagę nad innymi...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 439

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Relacje dydaktyki z innymi naukami społecznymi oraz dziedzinami pedagogiki

    Nie tylko pedagogika zajmuje się sprawami wychowania, ale także nauki: biologiczne, psychologiczne, socjologiczne, polityczne, , ekonomiczne, historyczne oraz filozoficzne. Nauki te dawniej nazywano pomocniczymi, dziś są to nauki współdziałające z pedagogiką.

    NAUKI BIOLOGICZNE dotyczą podstaw...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /13 297

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział dydaktyki: dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe

    Rodzaje dydaktyk:

    1. ogólna – to ogólna teoria kształcenia, obejmująca wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej;

    2. szczegółowa – to tzw. metodyki nauczania poszczególnych przedmiotów, (rodzaje) np.: metodyka języka polskiego, metodyka biologii, metodyka historii.

    Rodzaje dydaktyki szczegółowej to:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /759

    praca w formacie txt

Do góry