Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Procedury badawcze w dydaktyce

    - specyfika badań naukowych w dydaktyce 

    Dydaktyka posługuje się w badaniach metodami humanistycznymi (eksplikacyjna, porównawcza, analityczna), jak również przyrodniczymi z racji podbudowy przyrodniczej (obserwacyjna, eksperymentalna, statystyczna). Badanie naukowe w dydaktyce służą zdobyciu informacji do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 802

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej

    - etymologia, geneza, znaczenie nazwy dydaktykaTermin dydaktyka pochodzi z języka greckiego: didaktikos- pouczający, a didasko- uczę .Po raz pierwszy użyto go w 1613 r. w Niemczech przez Krzysztofa Helwiga i Joachima Junga.

    - dydaktyka jako dyscyplina teoretyczna, empiryczna, hermeneutyczna i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 678

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dydaktyka jako dyscyplina naukowa

    - podstawowe pojęcie dydaktyki

    Dydaktyka to nauka o nauczaniu i uczeniu się, gdzie wypracowane są różne systemy dydaktyczne.

    - związek dydaktyki z innymi dyscyplinami pedagogicznymi oraz naukami pokrewnymi

    Dydaktyka wiąże się z innymi dyscyplinami pedagogicznymi, takimi jak:

    pedagogika ogólna -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 379

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE KSZTAŁCENIA

    Podział:

    • Cele ogólne – wyrażają to, co ma być produktem końcowym szkoły, stąd określenie celów instytucjonalnych

    • Cele pośrednie – otrzymuje się w rezultacie podziału ogólnych celów wyrażonych w kategoriach funkcji na składniki w postaci czynności

    • Cele szczegółowe – charakteryzuje większa...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 353

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział gier dydaktycznych

    1. Burza mózgów – ta metoda przeznaczona jest do samodzielnego, szybkiego wymyślania przez uczniów zbioru hipotez przy wykorzystaniu myślenia intuicyjnego.

    2. Metoda sytuacyjna – zwana metodą przypadków – polega na bardzo dokładnym rozpatrzeniu jakiegoś przypadku, tak skonstruowanego, że jest on typowy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 834

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny, istota, rodzaje niepowodzeń szkolnych

    NIEPOWODZENIA SZKOLNE

    Są to wyraźne rozbieżności między wymaganiami dydaktycznymi i wychowawczymi szkoły, a zachowaniem ucznia oraz uzyskiwanym przez niego wynikami.

    NIEPOWODZENIA SZKOLNE

    Wychowawcze, dydaktyczne

    Ukryte, jawne

    Przejściowe, względnie trwałe

    Drugoroczność, odsiew

    PRZYCZYNY...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 262

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie i cele pracy domowej w procesie kształcenia

    Praca domowa jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych dydaktycznych form organizacji procesu kształcenia na wszystkich szczeblach nauczania, szeroko stosowana zarówno w lekcji problemowej jak i lekcji podającej. Polega na obowiązkowym wykonywaniu w domu zajęć, które zleca uczniowi nauczyciela w toku...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 079

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, budowa, rodzaje lekcji oraz ich właściwości

    Lekcja - organizacyjna forma nauczania oparta o realizację określonego zadania dydaktycznego. Jest formalnym rodzajem interakcji nauczyciela z uczniami, nastawionym na realizację celów kształcenia.

    Struktura lekcji uzależniona jest od:

    realizowanych celów

    treści merytorycznych

    metod kształcenia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 950

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, istota, cele i zadania samokształcenia

    Samokształcenie - samodzielne zdobywanie wiadomości, umiejętności i sprawności praktycznych z określonej dziedziny wiedzy. W szerszym ujęciu - kształtowanie własnej osobowości według własnego wzoru ideału.

    Nazywane również "samouctwem". Samokształcenie osiąga optymalny poziom wtedy gdy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 325

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie zasad nauczania dla prawidłowej organizacji procesu nauczania

    ZASADY NAUCZANIA

    Zasady nauczania to ogólne normy postępowania dydaktycznego, określające jak należy realizować cele kształcenia. można wyróżnić wiele znaczeń „zasady nauczania”. W dydaktyce można wyróżnić co najmniej 3 znaczenia terminu zasada nauczania. Według pierwszego z tych znaczeń zasada to...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 613

    praca w formacie txt

Do góry