Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Dydaktyka deweyowska (progresywistyczna)

    aktywny jest uczeń

    jest to dydaktyka myślenia

    dominuje wiedza użyteczna tzn potrzebna w życiu

    zadawanie prac problemowych

    ważne są umiejętności

    Etapy myślenia wg John’a Dewey`a (rozwiązywanie problemów):

    odczucie trudności

    określenie, nazwanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /428

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dydaktyka herbartowska (tradycyjna)

    nauczyciel jest aktywny, układa pytania i zadania

    nauczyciel decyduje

    najważniejszy cel to wychowanie silnego człowieka

    występują kary a także dyscyplina(jeżeli uczeń się nie podporządkował to był karany)

    jest to dydaktyka pamięci

    przedmioty humanistyczna

    ważna...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /333

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak rozumiesz pojęcia: kształcenie, nauczaniem uczenie się, samokształcenie?

    A. kształcenie:

    - to nauczanie i uczenie się

    - jest organizowane w instytucjach wyższych np.: studia

    - jest to działanie planowe, wielostronne, ukierunkowane na realizację określonych celów i wymagające  systematycznego i długotrwałego wysiłku

    - rezultatem kształcenia jest wykształcenie, które...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 346

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Techniczne środki nauczania

    To wszelkiego rodzaju przedmioty oddziałujące na zmysły uczniów, których zadaniem jest ułatwienie poznawania rzeczywistości. Środki dydaktyczne skracają proces nauczania, pozwalając w krótszym czasie przekazać więcej wiadomości. Wykorzystanie techniki w procesach kształcenia i wychowania dzieci i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /6 136

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawidłowość procesu kształcenia

    - Czynności nauczyciela w procesie kształcenia:

    - Zadaniem nauczyciela jest w równej mierze uczyć, co wychowywać

    - nauczyciel musi pomagać uczniowi, lecz pomoc ta powinna być rozsądna, tak aby uczeń nie uzależnił się od pomocy nauczyciela

    - Musi dbać o rozwój emocjonalny dziecka...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /4 521

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola podręcznika oraz innych źródeł wiedzy w procesie kształcenia

    - Funkcje podręczników:

    Funkcje podręcznika według Kupisiewicza: informacyjna, ćwiczeniowa, motywacyjnaFunkcje podręcznika według Okonia:-informacyjna-badawcza- podsumowanie na koniec-praktyczna- ćwiczenia, zadania, pytania na myślenie-samokształceniowaForma, styl, język podręcznika: język odpowiedni...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /10 839

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Niepowodzenia dydaktyczne

    diagnozowanie niepowodzeń dydaktycznych

    1. Pojęcie i rodzaje niepowodzeń szkolnych;

    - niepowodzenia dydaktyczne,  

    - niepowodzenia wychowawcze.  

    2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych, ich przejawy i skutki; 

    - przyczyny ekonomiczno – społeczne, 

    - przyczyny biopsychiczne,  

    - przyczyny...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /5 198

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Niepowodzenia dydaktyczne - przyczyny

    Cz. Kupisiewicz wskazuje głównie na trzy rodzaje przyczyn niepowodzeń szkolnych:

    1. Przyczyny społeczno-ekonomiczne. (Według Cz. Kupisiewicza termin przyczyny " społeczno-ekonomiczne używany jest w dość szerokim znaczeniu. Obejmuje " całokształt tych względnie trwałych warunków materialnych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /2 855

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział i funkcje środków dydaktycznych

    Wg Cz .Kupisiewicza – środki dydaktyczne spełniają następujące funkcje:

    poznawczą – która oznacza, że służą bezpośredniemu poznaniu przez uczniów określonych fragmentów rzeczywistości,

    kształcącą - która oznacza, że są narzędziami rozwijania zdolności poznawczych oraz uczuć i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /4 868

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podatki bezpośrednie

    Podatki bezpośrednie

    Podatki bezpośrednie zalicza się do podatków, które bezpośrednio związane są z osiąganym przez podmiot gospodarczy (osobę fizyczną lub instytucję) dochodem lub majątkiem. Im większy jest dochód lub zgromadzony majątek, tym większa jest także kwota płaconego podatku...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /06.01.2012 Znaków /2 718

    praca w formacie txt

Do góry