Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Praca domowa ucznia – potrzeba czy konieczność?

    Praca domowa uczniów jest formą obowiązkowych, wykonywanych zwykle w domu, zajęć szkolnych uczniów, których celem jest rozszerzenie, pogłębienie i utrwalenie ich wiedzy oraz wdrożenie do samodzielności w posługiwaniu się wiedzą, w zbieraniu informacji, w dokonywaniu obserwacji, rozwiązywaniu zagadnień...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 651

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje zadań domowych i ich różnicowanie

    A) Rodzaje zadań domowych i ich różnicowanie.

    W. Okoń przyjmuje cztery grupy zadań domowych

    a) opanowanie nowego materiału

    b) utrwalanie materiału przyswojonego

    c) kształtowanie umiejętności i nawyków

    d) rozwijanie samodzielności i twórczości uczniów.

    Podział zadań domowych ze względu na...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 740

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na czym polega przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji?

    Na przygotowanie rzeczowe składa się:

    Nagromadzenie, uporządkowanie wiedzy nauczyciela oraz przygotowanie odpowiednich materiałów i pomocy szkolnych, na przygotowanie metodyczne zaś – zaplanowanie lekcji, sposobów opracowania tematu lekcji, zaciekawienia najważniejszymi problemami, powiązania z praktyką...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /370

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych

    -kształcącą,

    -integrującą,

    -rekreacyjno-rozrywkową.

    Zajęcia pozalekcyjne służą rozszerzaniu i pogłębianiu wiedzy, rozwijaniu zainteresowań nauką, sztuką, techniką i życiem społecznym.. Realizacja zajęć pozalekcyjnych we współczesnej szkole.

    Organizowane w szkole zajęcia pozalekcyjne...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 101

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wycieczka jako szczególna forma kształcenia

    WYCIECZKA- bezpośrednie zaznajamianie uczniów z określonymi przedmiotami, często w ich naturalnym środowisku, zjawiskami i procesami przyrodniczymi, technicznymi, społecznymi i kulturowymi pod kątem widzenia wcześniej ustalonych celów pedagogicznych, wycieczką szkolną nazywamy każde zorganizowane wyjście...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 486

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody praktyczne i ich wykorzystywanie w rozwijaniu umiejętności i sprawności

    Praktyczne:

    -metody realizacji zajęć wyrównawczych;

    -metody ćwiczeniowe;

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /84

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody eksponujące (waloryzacyjne) i ich wykorzystywanie w edukacji szkolnej

    Waloryzacyjne (metody eksponujące wartości, wpływające na takie składniki osobowości jak uczucia, szczególnie wyższe, przekonania światopoglądowe, postawy, system wartości i charakter):

    a)impresywne:

    -sprowadzają się do organizowania uczestnictwa dzieci i młodzieży czy dorosłych w odpowiednio...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 727

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gry dydaktyczne i ich stosowanie na zajęciach edukacyjnych

    Gra jest ćwiczeniem — «zabawą» w której przestrzega się ściśle określonych zasad, jest działaniem wykonywanym dla przyjemności, dlatego można być pewny jej skuteczności w procesie kształcenia.Gry dydaktyczne można podzielić na:

    funkcyjne decyzyjne,  planowe,  symulacyjne.     

    Gra funkcyjna...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody problemowe i ich wykorzystanie w praktyce szkolnej

    Zaliczana do grupy metod samodzielnego dochodzenia do wiedzy,

    - zmusza wychowanka do stawiania pytań, problemów (problema grec. - zadanie, zagadnienie),

    - stawiając pytania należy pamiętać, że nie każde pytanie jest problemem,

    - musi najpierw zaistnieć sytuacja problemowa, a potem dopiero...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 658

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody podające i ich wykorzystanie w praktyce szkolnej

    a) wiedza uprzednia – aby zdobyć wiedzę na nowy temat, musimy mieć wiadomości pokrewne, aby wiedza pokrywała się, łączyła, uzupełniała; wiedzę należy dawkować, podawać w odpowiedniej ilości, systematycznie do niej nawiązywać; działa jak filtr dla nowych informacji i tym samym decyduje w jakim...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 214

    praca w formacie txt

Do góry