Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Uczeń jako podmiot i partner w procesie kształcenia

    W procesie dydaktyczno – wychowawczym uczeń jako podmiot w znacznym stopniu powinie decydować o treściach, metodach i wynikach kształcenia, oraz w pewnym stopniu winien ponosić odpowiedzialność za swoje postępy w nauce.

    Postawa ta ma sprzyjać kształtowaniu jednostek samodzielnych i twórczych, umiejących...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /479

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie wartości przynosi kontrola bez oceniania?

    Należy pamiętać, że kontrola jest środkiem do podnoszenia poziomu kształcenia i ustalania jego wyników, więc nie powinna być wyłącznie okazją do wystawiania ocen. Kontrola bez oceniania to przede wszystkim zmniejszenie stresu ucznia, a tym samym, bardziej realne zaobserwowania wszystkich zdobytych przez...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /395

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ocena i samoocena w nauczaniu szkolnym

    OCENA przybiera najczęściej postać stopnia, ale może być też wyrażona przez opis, aprobatę lub dezaprobatę, plus lub minus, recenzję, itp. Ocena może być alternatywna.

    Podstawowe rodzaje ocen zależnie od jej miejsca, czasu, funkcji

    1. diagnostyczna – poprzedza rozpoczęcie procesu nauczania i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 586

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Testy osiągnięć szkolnych i ich wykorzystywanie w nauce szkolnej

    RODZAJE TESTÓW:

    - ustny – stosowani gdy badani mają słabo opanowaną technikę pisania i czytania

    - pisemny – uczeń zapisuje swoje rozwiązania zadań w formie krótkiej odpowiedzi, rysunków, zakreśleń lub wskazuje prawidłową odpowiedz

    - praktyczny – uczeń demonstruje sposób wykonania działań lub wytwór...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /580

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy i metody sprawdzania (kontroli)

    1) metody konwencjonalne, a wśród nich m.in.:

    ustne sprawdzanie wiadomości,

    prace pisemne,

    prace praktyczne,

    posługiwanie się książką,

    obserwacja,

    2) metody tekstowe:

    testy luk, które wymagają od ucznia uzupełnienia w zadaniu brakujących słów, co stwarza...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /843

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Funkcje sprawdzania osiągnięć szkolnych ucznia

    Poprzez sprawdzanie osiągnięć szkolnych W. Okoń rozumie jedno z ogniw procesu dydaktycznego, w którym nauczyciel stosuje różne sposoby kontroli, a jednocześnie ocenie podlega efektywność pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciela.      

    Ze sprawdzaniem osiągnięć uczniów wiąże się pojęcie kontroli...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 104

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Funkcje podręcznika szkolnego. Które z nich uważasz za najważniejsze?

    - Informacyjna – podaje informacje odpowiednio usystematyzowane pod względem logicznym, merytorycznym i psychologicznym

    - Badawcza – problemowe ujęcie przekazywanych treści, prezentacja sposobów rozwiązania

    - Operacyjna – dostarcza impulsów do działania praktycznego poprzez odpowiednio skonstruowane zadania...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /745

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Funkcje środków i ich wykorzystanie w procesie dydaktycznym

    Funkcje środków dydaktycznych

    a) poznawcza (służy bezpośredniemu poznawaniu przez uczniów określonych

    fragmentów rzeczywistości);

    b) kształcąca (jest narzędziem rozwijania zdolności poznawczych oraz uczuć i woli dzieci i młodzieży);

    c) dydaktyczna (stanowi istotne źródło zdobywanych przez...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /525

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Istota i rodzaje środków dydaktycznych

    Środki dydaktyczne - są to przedmioty, które dostarczając uczniom określonych bodźców zmysłowych oddziałujących na ich wzrok, słuch, dotyk itd. ułatwiają im bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości.

    Podział śr. dyd. na:

    a) wzrokowe (przedm. naturalne, maszyny, narzędzia, preparaty...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /725

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są możliwości stosowania zadań twórczych w ramach pracy domowej?

    Praca domowa stanowi uzupełnienie i ciąg dalszy pracy lekcyjnej, umożliwia pogłębienie i utrwalenie wiedzy ucznia, a przede wszystkim wdrożenie go do samodzielności w myśleniu i posługiwaniu się wiedzą, w realizowaniu samodzielnych zadań twórczych;

    Cele pracy domowej:

    -opanowanie nowego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 165

    praca w formacie txt

Do góry