Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Co powinno podlegać ocenianiu w metodzie projektów?

    Metoda projektów polega na poszukiwaniu możliwości rozwiązania określonego problemu bądź wykonanie jakiejś pracy, przez cały zespół klasowy, lub grupy uczniów.

    Inspirować projekt w szkole mogą sami uczniowie jednak najczęściej czyni to nauczyciel, co rzadko poprzedzone jest dyskusją nad tym, czy i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /3 149

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proszę podać przykładowy plan lekcji z grą sytuacyjną

    Metoda sytuacyjna- przedstawienie uczniom sytuacji trudnej (autentycznej lub fikcyjnej) i poszukiwanie rozwiązania optymalnego dla tej sytuacji. Nauczyciel musi przygotować opis sytuacji, precyzyjnie określający problem.

    Do prezentacji tego opisu uczniom wykorzystuje się metody słowne, najczęściej jest to...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /804

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proszę podać przykładowy plan lekcji z grą symulacyjną

    Lekcja, której główną metodą jest gra symulacyjna może mieć następujący przebieg:

    czynności organizacyjne,

    pogadanka wstępna,

    prezentacja

    sformułowanie problemu lub problemów,

    przeprowadzenie symulacji,

    ocena przebiegu symulacji,

    podsumowanie przebiegu...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proszę scharakteryzować grę stymulacyjną?

    (z łac. simulato- naśladowanie, podobieństwo).

    To najbardziej popularna gra dydaktyczna, wdrażająca uczniów do wszechstronnej analizy problemów będących dla kogoś problemami rzeczywistymi. Wyniki przyjętych przez wszystkich rozwiązań porównuje się w tej grze z rozwiązaniami faktycznymi, które są...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /769

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest metoda kształcenia?

    Metoda (z gr. methodos) oznacza drogę, sposób postępowania. Opierając się na znaczeniu tego terminu sformułowano wiele definicji metod nauczania. Metody te nazywane są także metodami kształcenia, a w metodyce amerykańskiej używa się określeń: strategia nauczania, styl lub model pracy z uczniami...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 532

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proszę wymienić elementy procesu planowania lekcji?

    W procesie planowania można wyróżnić następujące elementy:

    dobór tematu lekcji,

    sprawdzenie, co uczniowie już na ten temat wiedzą,

    wyszczególnienie celów nauczania,

    określenie sposobów realizacji zajęć, zmierzających do osiągnięcia podjętych celów.

    Określenie sposobu...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 776

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proszę opisać parametry obrazu

    Tekst i rysunki wykorzystywane w prezentacji muszą być rozpoznawalne z każdego miejsca Sali. Przydatne do tego mogą być zalecenia:

    Grubość linii- obliczyć można wg wzoru d= 2%ob, przy czy b oznacza szerokość obrazu. Tak, więc dla obrazu o szerokości 2m grubość linii powinna wynosić 4 mm. Te...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 968

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak postępować w fazie prezentowania przygotowanych materiałów?

    W fazie wykorzystania materiału należy:

    - nie czytać dosłownie tekstu wizualnego materiału, tylko go komentować;

    - nie czytać liczb bez ich jednoczesnej prezentacji graficznej;

    - upewniać się, że pokazywany obraz odpowiada treści wypowiedzi

    - uwypuklać szczególnie temat i jego strukturę.

    Dla...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 243

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    O czym należy pamiętać w fazie przygotowania materiałów do prezentacji

    Przed przystąpieniem do prezentacji należy ściśle określić jej cel. Nie niej ważne jest ustalenie odbiorcy tej prezentacji (np. jego wieku, zdolności percepcyjnych, zainteresowań) oraz możliwości jej przeprowadzenia (np. wyposażenia pracowni). Te trzy elementy pozwalają na stworzenia planu prezentacji...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 498

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce szkolnej

    Metody i środki walki z niepowodzeniami:

    a) możliwe wczesne niepowodzenia i przyjście uczniowi z pomocą. Sprzyja temu uważna obserwacja dzieci, którym nauka zaczyna sprawiać trudności. Zainteresowanie się nimi, udzielanie pomocy przez n-la, pomoc ze strony rówieśników, grupa wyrównawcza.

    b) zapewnienie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /1 310

    praca w formacie txt

Do góry