Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Omów prawo częstości i prawo Foucaulta

    *Prawo częstości – im więcej dany materiał był powtarzany, tym lepiej zostaje zapamiętany. Powtarzanie utrwala wszystkie rodzaju materiału: zarówno prawidłowy, jak i zawierający błędy.

    *Prawo Foucaulta – im większa jest objętość materiału, tym więcej powtórek należy wykonać, aby go opanować...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /631

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz cykl pamięciowy Tulvinga

    Zapamiętywanie:

    *Kodowanie spostrzeżenia- za pomocą różnych kodów (obrazowego, werbalnego, semantycznego)

    Przechowywanie:

    *Przechowywanie informacji w pamięci w kodzie charakterystycznym dla danego rodzaju pamięci

    *Rekodowanie- ponowne kodowanie informacji pod wpływem napływu nowych danych do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /680

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymień i omów fazy procesu pamięciowego

    *F zapamiętywania: rejestracja inf w pamięci (może zachodzić mimowolnie lub dowolnie)

    *F przechowywania – zatnrzymywanie inf w pamięci

    *F odtwarzania – przywołanie przechowywanych informacji. Przypominanie (samodzielnie przywołujemy odpowiedź) i rozpoznawanie (wybieramy odpowiedź spośród podanych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /341

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj biologiczne podłoże pamięci

    *Pamięć gatunkowa – zawiera informacje określające strukturę organizmu. Kodowanie w DNA, pamięć ta jest powtarzalna. Względnie odporna na działanie czynników zewnętrznych, przekazywana genetycznie

    *Pamięć indywidualna – jest to zapis indywidualnego doświadczenia człowieka

    *Pamięć społeczna –...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 038

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów tradycyjne badania nad pamięcią

    *Badania Ebbinghausa: badał on wpływa czasu na pamięć, stworzył krzywą zapominania, odkrył metodę zaoszczędzania- przy ponownym uczeniu się tego samego materiału do wprawy dochodzi się łatwiej i szybciej, niż przy pierwszym uczeniu się

    *Nurt neuropsychologiczny (Donald Hebb)

    -Wskazanie istotnej...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /978

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj pamięć jako zdolność i jako proces

    Pamięć jako zdolność:

    *Podejście do pamięci jako do zdolności, a wręcz „władzy umysłowej” pojawiło się w starożytnych koncepcjach filozoficznych

    *W dzisiejszych koncepcjach psychologicznych nie traktuje się pamięci jako oddzielnej władzy umysłowej

    *Nawiązanie do tej koncepcji można odnaleźć...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /3 111

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podaj i omów cechy uwagi

    *Koncentracja uwagi (natężenie, energia, intensywność) – określa ona w jakim stopniu jednostka skupia się na bodźcu, zależy od aktywacji i mobilizacji ośrodkowego układu nerwowego. Umożliwia monitorowanie otoczenia (wiąże się z czujnością).

    *Przerzutność uwagi (dynamika, giętkość) – zdolność...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 661

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów teorie rywalizacji egzemplarzy Logana

    *Egzemplarz: reprezentacja umysłowa (o charakterze jednostkowym i trwałym) poszczególnego bodźca i reakcji na niego

    *Każdy egzemplarz odzwierciedla: cel aktywności, bodziec uruchamiający realizację bodźca, interpretację bodźca, reakcję

    Cztery prawa gromadzenia egzemplarzy:

    1.Pojawienie się odrębnego...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 057

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Automatyzacja czynności

    *Automatyzacja: nabieranie wprawy pod wpływem treningu (czyli pod wpływem powtarzania)

    *Trening jednorodny: jedna i ta sama reakcja jest odpowiedzią na zawsze ten sam układ bodźców

    *Trening niejednorodny: częsta zmiana kategorii bodźców przy zachowaniu tego samego typu reakcji

    *Automatyzacja oznacza:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /956

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj i porównaj procesy automatyczne i kontrolowane

    Świadomość nie/tak;

    uwaga: mała/duża;

    >

    typ zadania: znane łatwe/nowe trudne;

    szybkość: duża/mała;

    rodzaj pr poznawczych: proste/złożone;

    >

    poziom wykonania: wysoki/niski;

    modyfikacja: trudna/łatwa

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /307

    praca w formacie txt

Do góry