-
Ocena brak
Berberys zwyczajny
Wygląd: Krzew o wysokości do 3 m z kanciastymi gałązkami i trójdzielnymi cierniami o długości do 2 centymetrów. Liście delikatnie kolczasto ząbkowane, odwrotnie jajowate do podłużno-eliptycz-nych, o długości od 3 do 6 cm, stojące w pęczkach na krótko-pędach. Kwiaty żółte z 3 płatkami korony...
-
Ocena brak
Na czym polega szczególne znaczenie jakie odgrywają agenci na rynkach zagranicznych?
Szczególne znaczenie n rynkach zagranicznych odgrywa akwizycja realizowana przy pomocy agentów handlowych. Z punktu widzenia formalnoprawnego agent jest osobą fizyczną lub prawną działającą w cudzym imieniu i na cudzy rachunek. Zgodnie z tą zasadą, nie włada on towarem, posiada jednak wpływ na rozmiary...
-
Ocena brak
Jakie etapy promocji można wyróżnić na rynku międzynarodowym?
We wszystkich sferach komunikacji i promocji rozwiązać trzeba podstawowy problem: ustalenia przesyłanych treści i odpowiednich dróg, czyli co i jak przesyłać na zewnątrz. Szczegółowiej problem przedstawia się następująco:
1. Kto, (nadawca, źródło, komunikujący)
2. Co mówi, (sygnał...
-
Ocena brak
-
Ocena brak
Jakie bariery mogą utrudnić przesłanie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych?
Wysiłki promocyjne przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych wymagają uwzględnienia specyficznych czynników społeczno-kulturowych zróżnicowanych w różnych kręgach kulturowych i państwowych. Przesłanie promocji jest uniwersalne: wzmaganie gotowości do zakupu towaru, jego odbiór spotyka się jednak z...
-
Ocena brak
Jakie znaczenie posiada pozytywna opinia o przedsiębiorstwie?
Przedsiębiorstwo przedstawia się w korzystnej formie, by uzyskać zaufanie i pozytywne nastawienie ze strony zewnętrznych i wewnętrznych grup interesów. Przedsiębiorstwo przestawia się poprzez jednoznaczne określenie swej tożsamości.
Ukazanie się przedsiębiorstwa jako organizacji godnej zaufania...
-
Ocena brak
Jakie grupy interesów winna objąć promocja przedsiębiorstwa?
Zadania promocji wykraczają znacznie poza emisję wiadomości skierowanych do klientów przedsiębiorstwa. Promocja objąć winna także ważniejsze zewnętrzne grupy interesów (dostawców, akcjonariuszy, świat finansów, media, urzędy) oraz wewnętrzne grupy interesów (naczelne kierownictwo, średni szczebel...
-
Ocena brak
W jakim znaczeniu używane mogą być słowa „komunikacja” i „aktywizacja”?
Działanie na rynku wymaga nie tylko dobrego produktu, ustalenia właściwej ceny oraz dostarczenia produktów do miejsc zaopatrzenia łatwo dostępnych klientom. Przedsiębiorstwo realizować musi również zadania komunikacji (łac. communicatio = wymiana, łączność, rozmowa) oraz akwizycji (łac. acquisitio =...
-
Ocena brak
Jakie podstawowe tendencje wystąpiły w strukturach handlu detalicznego, które należy uwzględnić w transakcjach międzynarodowych?
W handlu detalicznym upowszechniła się samoobsługa, która skraca czas zakupów a dzięki ograniczeniu liczby sprzedawców obniża koszty handlowe. Samoobsługa zwiększa ponadto zakupy impulsywne, zwłaszcza przy umiejętnej organizacji sali sprzedażowej i ekspozycji towarów w sklepie. Powszechnemu stosowaniu...
-
Ocena brak
Na jakie cechy należy zwrócić uwagę przy wyborze pośrednika?
Wybierając pośrednika należy przygotować ich listę (o ile istnieje możliwość wyboru) dokładnie przeanalizować dane każdego z kandydatów. Ocena kandydata winna także obejmować znajomość produktów i rynków, na które przedsiębiorstwo zamierza eksportować, jakim dysponuje doświadczeniem, jakiej domaga...