Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    konkurent bierny

    konkurent bierny (wstrzemięźliwy); niektóre firmy nie reagują szybko lub silnie na posunięcia innych. Wierzą one w lojalność swojej klienteli, eksploatują właśnie dany biznes, nie troszcząc się o jego przyszłość, dostrzegają nasze działania z dużym opóźnieniem lub też. być może brak im...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /448

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ocena silnych i słabych stron konkurentów

    Czy wszyscy konkurenci są w stanie zrealizować swoje strategie i osiągnąć swoje cele? Zależy to od ich zasobów i możliwości. Przedsiębiorstwo musi poznać słabe i mocne strony każdego z konkurentów. Pierwszym krokiem na tej drodze jest bieżące gromadzenie kluczowych infonnacji na ich temat...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /5 350

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak benchmarking pomaga poprawić konkurencyjność firmy?

    Benchmarking to sztuka odkrywania jak i dlaczego niektóre przedsiębiorstwa funkcjonują sprawniej niż inne. Możliwe są nawet dziesięciokrotne różnice w jakości, szybkości, kosztach firm przeciętnych, w porów naniu ze światowym liderami.

    Celem benchmarkingu jest twórcze naśladowanie najlepszych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /4 020

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Identyfikacja strategii konkurentów

    Najbliższymi konkurentami przedsiębiorstwa są te przedsiębiorstwa, które dążą do opanowania tego samego rynku i stosują tę samą strategię. Grupa strategiczna to grupa przedsiębiorstw . stosujących na danym rynku tę sama strategie.

    Załóżmy, że przedsiębiorstwo pragnie wejść do gałęzi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /4 489

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rynkowy wymiar konkurencji

    Zamiast analizować przedsiębiorstwa produkujące ten sam produkt (podejście gałęziowe), możemy przyjrzeć się przedsiębiorstwom zaspokajającym tę samą potrzebę lub służącym tej samej grupie klientów. Producent komputerów osobistych widzi zazwyczaj swoich konkurentów wśród innych producentów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /749

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurencja monopolistyczna

    konkurencja monopolistyczna występuje w gałęzi, w której wielu konkurentów jest w sranie zróżnicować całkowicie lub częściowo swoją ofertę rynkową (restuaracje. salony kosmetyczne). Szereg konkurentów koncentuje się na wybranym segmencie rynku, na którym są w stanie najlepiej zaspokajać pragnienia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /419

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    konkurencja doskonała

    gałąź doskonale konkurencyjna składa się z wielu konkurentów, oferujących ten sam produkt i usługę (giełda papierów wartościowych, giełda towarowa). Ponieważ nie występuje tu zróżnicowanie produktu, cena jest taka sama dla wszystkich konkurujących firm. Żaden z konkurentów nie będzie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /731

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    oligopol zróżnicowany

    zróżnicowany oligopol składa się z kilku przedsiębiorstw, produkującyc h częściowo zróżnicowany produkt (samochody, aparaty fotograficzne, itp.). Zróżnicowanie może dotyczyć poziomu jakości, szczególnych cech. stylu lub serwisu. Każda z firm stara się zostać liderem w jednym z przedstawionych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czysty oligopol

    czysty oligopol składa się z kilku prze-siębiorstw. produkujących w zasadzie ten sam produkt (benzynę, stal. itp.). Przedsiębiorstwo nie może więc ustalić ceny swoich wyrobów na poziomie wyższym od rynkowego, chyba że jest w stanie zróżnicować poziom swoich usług. Jeśli nie jest to możliwe...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /496

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czysty monopol

    czysty monopol występuje wtedy. gdy jedna firma dostarcza cała produkcję dóbr lub usług w danym kraju lub na danym obszarze (poczta, gazociągi miejskie). Monopol tego typu może być konsekwencja rozporządzenia prawnego, patentu, licencji, korzyści skali lub innych czynników. Monopolista nie poddany...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Aliniak Dodano /07.02.2012 Znaków /1 020

    praca w formacie txt

Do góry