-
Ocena brak
Ile różnic promować?
Wiele osób zajmujących się marketingiem sądzi, że na rynku docelowym należy promować tylko jedną cechę. Rosser Reeves twierdzi, że dla każdej marki przedsiębiorstwo powinno tworzyć jedną w swoim rodzaju propozycję sprzedaży (nniąiie selling proposition -t SP) i konsekwentnie się jej trzymać.9...
-
Ocena brak
Tworzenie strategii pozycjonowania
Z dotychczasowych rozważań wynika, że każde przedsiębiorstwo lub marka mogą podlegać różnicowaniu. Nie istnieje nic takiego, jak jednolity produkt. Przedsiębiorstwo powinno zawsze dążyć do przekształcenia niezróżnicowanego produktu w zróżnicowaną ofertę. Dermot Dunphy. jeden z członków...
-
Ocena brak
DRUKOWANE I AUDIOWIZUALNE ŚRODKI PRZEKAZU
Wybrane symbole muszą być włączone w reklamy, kształtujące tożsamość przedsiębiorstwa lub marki. Reklamy powinny przekazywać coś wyróżniającego, na przykład historyjkę, nastrój lub informację o wartości użytkowej. Informacja la powinna być powielana także w innych publikacjach. jak:...
-
Ocena brak
Turbomarketing: krótki czas reakcji jako narzędzie walki konkurencyjnej
Przedsiębiorstwo może próbować stworzyć przewagę konkurencyjną czterema sposobami. Może zaproponować lepszą, nowszą, tańszą lub szybciej realizowaną ofertę. Niektóre sprytnie działające przedsiębiorstwa stawiają na szybkość. Stają sie tak zwanymi ..turhomarketerami" (turbomarketers)...
-
Ocena brak
TOŻSAMOŚĆ A IMAGE
Budowanie tożsamości marki, która osiąga sukces, nie przychodzi samo lecz jest efektem świadomego działania. Elementami tworzenia tożsamości są: nazwy, logo, symłx)le, atmosfera i wydarzenia. Należy mieć nadzieję, że działania te doprowadzą do stworzenia oczekiwanego image marki. Ale istotne jest...
-
Ocena brak
Różnicowanie ze względu na personel
Przedsiębiorstwa mogą uzyskać silną przewagę konkurencyjną poprzez zatrudnianie i szkolenie lepszych pracowników. Znana jest powszechnie uroda i wdzięk personelu pokładowego Singapore Airlines. Osoby zatrudnione w barach McDonalda cechuje uprzejmość, w IBM wszyscy wyglądają na profesjonalistów, a...
-
Ocena brak
USŁUGI KONSULTINGOWE
Odnoszą się do oferowanych przez sprzedającego bezpłatnie lub za opłatą danych, systemów informatycznych i usług doradztwa. Na przykład, korporacja McKesson - wielki hurtownik leków, pomaga 12 000 niezależnym, współpracującym z nim aptekom, w stworzeniu własnego systemu rachunkowości i kontroli...
-
Ocena brak
Dziesięć zasad dobrego projektowania firmy Braun
Od 1955 roku zarząd firmy Braun AG przyznaje projektowaniu status równy temu, którym cieszy sie konstruowanie i wytwarzanie produktów. Projektanci uczestniczą od samego początku w pracy zespołów ds. rozwoju produktu i w wielu przypadkach, to oni są źródłem pomysłów dotyczących nowych rozwiązań...
-
Ocena brak
Styl jako instrument różnicowania produktu globalnego: zegarki Swatch
Dominacja Szwajcarii, która swego czasu wytwarzała większość zegarków na świecie, zachwiała się w wyniku ataków ze strony konkurencji, która opanowała rynek tanieli zegarków. Pierwszym konkurentem był Timex, amerykańska firma, która /. sukcesem wprowadziła na rynek proste, niezawodne i niedrogie...
-
Ocena brak
NIEZAWODNOŚĆ
Niezawodność jest miara prawdopodobieństwa, że produkt nie będzie źle działał lub nie zepsuje sie w określonym czasie. Tak na przykład. Mercedes odznacza się większą niezawodnością niż Jaguar, jeżeli powyższy wskaźnik, określający niewadliwe funkcjonowanie produktu w ciągu roku. wynosi...