Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Defensywa ruchoma

    Defensywa ruchoma to coś więcej niż tylko agresywna obrona swojego terytorium. Przy defensywie ruchomej lider rozciąga swoją dominację na nowe obszary, które w przyszłości mogą służyć jako ośrodki obrony i ataku. Objęcie tych nowych terytoriów nie odbywa się poprzez normalne rozpowszechnienie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEFENSYWA KONTROFENSYWA

    Atakow ani liderzy rynkowi zazwyczaj odpowiadają kontratakiem. Lider nie może być pasywny w obliczu obniżki cen konkurenta, blitzkriegu promocyjnego, ulepszenia produktu lub inwazji na własny teren sprzedaży. Lider może wybrać różne strategie: frontalnego kontrataku, manewrowania na skrzydłach...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kodak i Fuji - międzynarodowa wojna

    Prze/, ponad 100 lat, firma Eastman Kodak była znana z prostych w użyciu aparatów fotograficzny cli, wysokiej jakości ł)łon fotograficznych i stabilnych dochodów.Jednak w ostatnim dziesięcioleciu, sprzedaż i zyski Kodaka zmalały. Kodaka prześcignęli bardziej pomysłowi konkurenci. Wielu z nich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /4 894

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Obrona udziału w rynku

    Próbując zwiększyć rynek, firma dominująca musi stale bronić swojej obecnej pozycji przed atakami rywali. Lider jest niczym wielkie zwierzę atakowane przez rój owadów. Największy i najbardziej złośliwy ciągle bzyczy wokół lidera. Coca-Cola stale musi bronić się przed konkurencją Pepsi; Gillette...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /2 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategie liderów rynkowych

    W wielu branżach działa firma, która jest uznawana za lidera rynkowego. Ma ona największy udział na ry nku danego produktu, zazwyczaj przewodzi innym firmom w sprawie zmian cen. wprowadzania nowych produktów, zakresu dystrybucji i intensywności promocji. Lider może być lub nie być podziwiany i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /2 337

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dynamika konkurencji przez cechy produktu

    Rynki pojaw iają się i rozwijają poprzez kilka faz. Rozważmy ewolucję rynku ręczników papierowych. Początkowo, w gospodarstwach domowych używano bawełnianych i lnianych ściereczek do naczyń i ręczników kuchennych. Przedsiębiorstwo papiernicze, poszukujące nowych rynków, wprowadziło ręczniki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /6 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu

    Niekiedy proponuje się bardziej specyficzne strategie dla każdej fazy CŻP. Na Rysunku 1-4-10 pokazane są strategie cyklu życia dla marketingu produktów spożywczych.

    Pojęcie CŻP jest wykorzystywane przez kierowników ds. marketingu w celu wyjaśnienia dynamiki produktu i rynku. Jako narzędzie planowania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 268

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Faza spadku

    Sprzedaż większości form i marek produktów ostatecznie spada. Spadek sprzedaży może być powolny, jak w przypadku płatków owsianych lub gwałtowny, jak w przypadku samochodów Kdsel. Sprzedaż może spaść do zera lub ustalić się na niskim poziomie.

    Sprzedaż spada z różnych powodów, a wśród nich są...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 212

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia doskonalenia cech

    Strategia doskonalenia cech ma na celu dodanie nowych atry butów (np. wielkość, waga. materiały, dodatki, akcesoria), zwiększających uniwersalność, bezpieczeństwo lub wygodę stosowania produktu. Na przykład, zwiększenie mocy ręcznych kosiarek do trawy zwiększyło szybkość i łatwość ścinania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 290

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia poprawy stylu

    Strategia poprawy stylu ma na celu zwiększenie estetyki produktu. Okresowe w prow adzanie nowych modeli samochodu sprowadza się raczej do konkurencji w zakresie stylu niż konkurencji jakościowej i dotyczącej cech produktu. W przypadku gotowej żywności i artykułów gospodarstwa domowego, przedsiębiorstwa...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /930

    praca w formacie txt

Do góry