Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Pojęcie i pomiar wartości marki (brand equity)

    Marki różnią się wartością i siłą reprezentowaną na rynku. W skrajnym przypadku istnieją marki nie znane przez większość nabywców. Istnieją też marki o dobrym poziomie, ugruntowane w świadomości klientów (poprzez przypominanie lub rozpoznawanie). Poza tym. istnieją marki o wysokim stopniu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /5 510

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest marka?

    Być może najw iększą sztuką marketingu jest umiejętność stworzenia, utrzymania, ochrony i ulepszania marki. American Marketing Association definiuje markę w następujący sposób:

    • marka to nazwa, terntiti. symbol, wzór lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 842

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Decyzje dotyczące marki

    Tworząc strategie marketingową dla poszczególnych produktów, sprzedawca musi podjąć decyzje odnośnie marek. Jest to bardzo ważny element w strategii produktu. Z jednej strony wprowadzenie produktu markowego wymaga dużych inwestycji długookresowych, zwłaszcza w dziedzinie reklamy, opakowania i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 126

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przerzedzanie linii

    Menedżerowie powinni okresowo badać linie i sprawdzać czy nie należy jej przerzedzić. Są ku temu okazje. Pierwsza, gdy w linii znajdują sie zbędne produkty obniżające zyski, co powinno być wyznaczone poprzez analizę kosztów i sprzedaży. RCA zredukował swoją linie telewizorów z 69 do 44 modeli, a...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /832

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwypuklenie jednego elementu linii

    Dyrektor linii wybiera na ogół jeden lub kilka produktów, aby położyć na nie nacisk podczas promocji. Menedżerowie mogą faworyzować niższy koniec linii, gdyż przysparza kupujących. Tak więc Sears wprowadza atrakcyjną cenę na maszynę do szycia, aby przyciągnąć kupujących. Rolls Royce reklamuje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 214

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Decyzja o modernizacji linii

    Nawet gdy długość linii produktów jest odpowiednia, może istnieć potrzeba jej modernizacji. Na przykład, narzędzia produkowane przez firmę mogą wyglądać jak z lat pięćdziesiątych i przez to przegrywać z konkurencją. Powstaje pytanie czy ulepszać elementy linii po kolei, czy też wszystkie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 112

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROFIL RYNKOWY UNII PRODUKTÓW

    Dyrektor musi orientować sie. jak jego linia jest pozycjonowana względem linii konkurencji. Rozważmy firmę papierniczą i jej linię produktów, na którą składają się rożne gatunki kartonu.' Dwie z głównych cech kartonu to jego gramatura i wykończenie powierzchni. Gramatura wynosi standardowo 90...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /2 405

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacja dóbr przemysłowych

    Firmy nabywają szeroki wachlarz dóbr i usług. Dobra klasyfikacja dóbr przemysłowych pozwala wybrać odpowiednie strategie marketingowe na rynku przemysłowym. Dobra te można podzielić w oparciu o to, w jaki sposób uczestniczą w procesie produkcyjnym i jaki jest ich względny koszt. Możemy wyróżnić trzy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /5 873

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobra nabywane bez uprzedniego planowania

    Są to dobra, o których istnieniu nabywca nie wie lub nie planuje zazwyczaj ich zakupu. Nowe produkty, np. czujniki wykrywające dym i roboty kuchenne są takimi właśnie dobrami, dopóki nabywcy nie dowiedzą się o ich istnieniu dzięki promocji. Typowym pr<xluktem znanym, lecz nabywanym bez uprzedniego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /432

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobra nabywane w specjalny sposób

    Są to dobra o unikatowej charakterystyce i identyfikacji marki, dla nabycia których znaczna grupa klientów jest skłonna poczynić specjalne wysiłki. Przykłady takich dóbr to dobra służące rozrywce, samochody, sprzęt muzyczny hi-fi. sprzęt fotograficzny. garnitury męskie.

    Mercedes jest przykładem...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /708

    praca w formacie txt

Do góry