-
Ocena brak
Dystrybucja wyłączna
Polega ona na istotnym ograniczeniu liczby pośredników prow adzących towary lub usługi przedsiębiorstwa. Stosowana jest tam. gdzie producent dąży do utrzymania szerokiego zakresu kontroli nad poziomem usługi i usługami oferowanymi przez kolejnych pośredników. Często obejmuje to handel wyłączny...
-
Ocena brak
RODZAJE POŚREDNIKÓW
Jednym z zadań przedsiębiorstwa jest określenie rodzajów pośredników dostępnych na rynku i zdolnych do realizacji wytyczonych funkcji. Oto dwa przykłady:
producent wyposażenia pomiarowego opracował urządzenie wykorzystujące fale dźwiękowe do wykry wania słabych połączeń mechanicznych w...
-
Ocena brak
Określanie celów i ograniczeń w kanale
Cele kanału pow inny być określone z uwzględnieniem planowanych poziomów użyteczności. Według Bucklina, w warunkach konkurencji, uczestnicy kanału powinni rozłożyć swoje zadania w sposób umożliwiający minimalizację kosztów globalnych w kanale, przy założeniu oczekiwanych poziomów...
-
Ocena brak
Analiza poziomów użyteczności oczekiwanych przez klientów
Pierwszym krokiem w projektowaniu kanału marketingowego jest zrozumienie co. gdzie, dlaczego, kiedy, i w jaki sposób jest nabywane przez odbiorców docelowych. Pracownik działu marketingu musi zrozumieć czego oczekują klienci. Kanały oferują pięć rodzajów użyteczności:
• dostosowanie wielkości...
-
Ocena brak
Decyzje dotyczące struktury kanału
Obecnie przeanalizujemy kilka problemów, na jakie napotykają producenci podejmujący decyzje dotyczące kanału ry nku. Przy projektowaniu struktury kanałów marketingowych, producenci muszą wybierać miedzy tym co jest idealne, co jest możliwe do wykonania, i co jest osiągalne. Nowe przedsiębiorstwo...
-
Ocena brak
Kanały w sektorze usług
Pojęcie kanałów marketingowych nie jest ograniczone do dystrybucji dóbr fizycznych. Producenci usług i idei również stają w obliczu problemu udostępnienia swojego produktu odbiorcom docelowym. Rozwijają oni ..systemy popularyzacji wiedzy", „systemy opieki zdrowotnej", itd. W celu dotarcia do...
-
Ocena brak
Liczba szczebli w kanale
Kanały marketingowe mogą być scharakteryzowane przez liczbę szczebli w kanale. Każdy pośrednik, który wykonuje funkcje związane z przesuwaniem produktu i prawa własności do niego. w kierunku finalnego nabywcy, stanowi szczebel w kanale. Producent i finalny nabywca są także częścią każdego kanału...
-
Ocena brak
Funkcje i przepływy w kanale marketingowym
Rolą kanału marketingowego jest przesuwanie towarów od producentów do konsumentów. Niweluje on rozbieżności dotyczące czasu, miejsca i dysponowania, które oddzielają towary i usługi od ich użytkowników. Uczestnicy kanału marketingowego pełnią szereg kluczowych funkcji i uczestniczą w realizacji...
-
Ocena brak
Dlaczego korzysta się z usług pośredników marketingowych?
Dlaczego producent chętnie przekazuje pośrednikom cześć funkcji związanych ze sprzedażą? Przekazanie oznacza rezygnacje z części nadzoru nad tym. w jaki sposób i komu sprzedawane są produkty. Wydaje sie w iec. że producent składa los firmy w ręce pośredników. Z drugiej strony. producenci uzyskują...
-
Ocena brak
Odpowiedzi firmy
Odwróćmy teraz pytanie, i zastanów my się, jak finna powinna zareagować na zmianę ceny zainicjowaną przez konkurenta. Na rynkach, które cechuje duża homogeniczność produktu, firma nie ma wielkiego wyboru, jak tylko dołączyć do obniżki cen zainicjowanej przez, konkurencję. Firma powinna poszukiwać...