-
Ocena brak
Doskonalenie istniejących systemów dystrybucji
Z czasem, kanały dystrybucji wyraźnie sie starzeją. Miedzy istniejący ni systemem dystrybucji sprzedawcy a systemem ideahtym. który zadowoliłby potrzeby i wymagania nabywców docelowych powstaje luka. Podajmy następujące przykłady: w miarę, jak coraz więcej kobiet podejmowało prace zawodowa, firma A von...
-
Ocena brak
Zręcznie działające przedsiębiorstwa zmieniają swoje kanały marketingowe w trakcie cyklu życia produktu
Nie należy sądzić, że dany kanał marketingowy będzie dominował w ciągu całego cyklu życia produktu. Nabywcy wcześnie akceptujący nowe produkty mogą być skłonni zapłacić wyższą cenę w kanałach oferujących wysoką wartość dodaną, natomiast późniejsi nabywcy skierują się do kanałów o...
-
Ocena brak
Ocena uczestników kanału
Producent powinien regularnie dokonywać oceny efektów uzyskiwanych przez, pośredników. biorąc pod uwagę takie kryteria, jak realizowana wielkość sprzedaży, średnie jx>ziomy zapasów. czas dostawy do klienta, załatwianie reklamacji dotyczących uszkodzonych i zagubionych produktów, współpraca w ramach...
-
Ocena brak
Motywowanie uczestników kanału
Aby pośrednicy jak najlepiej wykonywali swoją pracę, muszą być nieustannie do tego motywowani. Warunki, na jakich przyłączają się do kanału stanowią pewną motywację, ale musi być _____ ona uzupełniona poprzez szkolenie, nadzór i zachęty.
Stymulowanie uczestników kanału do jak najlepszej...
-
Ocena brak
Pięć źródeł władzy w zarządzaniu powiązaniami w kanale rynku
Producenci muszą znaleźć jakieś źródło „władzy", aby uzyskać współprace ze strony pośrednika. Władza oznacza zdolność jednego uczestnika kanału do spowodowania określonego działania innego uczestnika tego kanału, co w przeciwnym wypadku nie zostałoby osiągnięte. Wśród pięciu źródeł władzy...
-
Ocena brak
Dobór uczestników kanału
W ramach wybranego kanału producenci różnią się zdolnością pozyskiwania wykwalifikowanych pośredników. Niektórzy producenci nie mają kłopotów z rekrutacją pośredników. Na przykład. Toyota mogła pozyskać wielu nowych dealerów dla swojego nowego Lexusa. W niektórych przypadkach, obietnica...
-
Ocena brak
Tworzenie zespołu dystrybucyjnego dla produktów korporacji Epson
Japońska korporacja Epson, wiodący producent drukarek komputerowych, przygotowywała sie do rozszerzenia swojej linii produkcyjnej o komputery. Niezadowolony z dotychczasowych dystry butorów i ich umiejętności realizacji sprzedaży do nowych typów detalistów, dyrektor generalny korporacji Kpson. Jack...
-
Ocena brak
WARI NKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZESTNIKÓW KANAŁU
Producent musi określić warunki i zakres odpowiedzialności uczestników kanału. Głów nymi elementami w zbiorze czynników określających stosunki handlowe są: polityka cenowa, warunki sprzedaży, prawa do działania na dan ym obszarze oraz specyficzne usługi, jakie mogą być wykonywane przez każda...
-
Ocena brak
-
Ocena brak