-
Ocena brak
SAMODZIELNY DZIAŁ MARKETINGU
Ciągły rozwój przedsiębiorstwa powiększa wydajność inwestowania w inne funkcje marketingu -badania marketingowe, rozw ój nowych produktów, reklamę i promocję, obsługę serwisową klienta. A mimo to, wiceprezes ds. sprzedaży zazwyczaj poświęca niewspółmiernie dużo czasu i środków zagadnieniom...
-
Ocena brak
Organizacja przedsiębiorstwa
Przedsiębiorstwa potrzebują świeżych koncepcji dotyczących organizacji ich biznesu i marketingu w odpowiedzi na znaczne zmiany, jakie miały miejsce w otoczeniu w ostatnich latach. Postęp w komputeryzacji i telekomunikacji, globalna konkurencja, wzrastające doświadczenie nabywców, rosnące znaczenie...
-
Ocena brak
Kiedy - i jak - stosować marketing związku z klientem?
Barbara Jackson dowodzi, że utrzymywanie ścisłych więzi z klientami nie jest lekarstwem na wszystkie bolączki i daje dobre rezultaty tylko w konkretnych przypadkach. Twierdzi ona. że marketing zorientowany na transakcje jest dużo bardziej skuteczny w odniesieniu do klientów, którzy nie zamierzają...
-
Ocena brak
DEFINICJA NEGOCJACJI
Marketing zajmuje się stosunkami wymiany oraz sposoliem w jaki ustalane są waninki wymiany. W przypadku transakcji rutynowej warunki określane są przez ustalone ceny i kanały dystrybucji. W transakcjach negocjowanych cena oraz inne warunki ustalane są na drodze przetargu. Arndt zaobserwował. że transakcje...
-
Ocena brak
Bogactwo stylów sprzedaży i dokonywania zakupów
Blake i Mouton rozróżniają style sprzedaży w dwóch płaszczyznach: troski handlowca o sprzedaż oraz troski handlowca o klienta. Te dwie płaszczyzny dają poc zątek siatce sprzedaży pokazanej poniżej, która charakteryzuje pięć rodzajów handlowców. Typ 1,1 jest w znacznej mierze „zleceniobiorcą", 9.1 to...
-
Ocena brak
Handlowcy wykorzystują komputery dla zwiększenia wydajności
Jednym z większych problemów, z jakim zmagają się przedsiębiorstwa jest problem obniżki kosztów utrzymania działu sprzedaży oraz usprawnienia przepływu infonnacji pomiędzy centralą a regionalnymi przedstawicielstwami. Proces automatyzacji sprzedaży znacząco wpłynął na oba te problemy. Istotą i...
-
Ocena brak
Nadzorowanie handlowców
Nowym handlowcom zapewnia się nie tylko teren działania, wynagrodzenie i szkolenie -zapewnia się im również nadzór. Nadzorowany jest każdy, kto pracuje dla kogokolwiek innego. Jest to wyrazem naturalnego i ciągłego zainteresowania pracodawcy działaniami jego pracowników. Za pomocą nadzoru, pracodawcy...
-
Ocena brak
Szkolenie handlowców
Wiele przedsiębiorstw wysyła swych handlowców w teren prawie zaraz po ich zatrudnieniu. Przekazuje się im próbki produktów, książki zamówień, opis terenu ich działania i... większość z ich działań okazuje się nieskuteczna. Wiceprezes wielkiego przedsiębiorstwa produkującego żywność spędził...
-
Ocena brak
CO DECYDUJE O TYM. ŻE KTOŚ JEST DOBRYM HANDLOWCEM
Selekcja handlowców jest prosta, jeśli posiada się jasne kryteria oceny. Jedną z dobrych metod jest zapytanie klienta, jakie cechy handlowca preferuje i ceni sobie najbardziej. Wielu klientów uważa, że dobry handlowiec, to uczciwy, rzetelny i posiadający wiedzę człowiek, który jest pomocny w wielu...
-
Ocena brak
Współpraca z klientami ogólnokrajowymi (NAM) - co to jest i na czym polega?
Od osób współpracujących z ogólnokrajowymi odbiorcami wymaga się kompetencji w wielu dziedzinach. Muszą oni wiedzieć, jak określić wszystkie czynniki wpływające na zakup w przedsiębiorstwie nabywcy. Muszą również wiedzieć, jak dotrzeć do wszystkich gaip we własnym przedsiębiorstwie -handlowców...