Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Fodora modułowa struktura umysłu

    Fodora modułowa struktura umysłu - opis i wyjaśnienie umysłu (—modele umysłu) jako struktury, którą tworzą hierarchicznie zorganizowane trzy typy systemów: przekazujące (ang. transducem), wejścia (ang. input systems) \ procesory centralne (ang. central processors). Systemy przekazujące, odbierając...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /1 824

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt typowości

    efekt typowości (ang, typicality effect) - zjawisko obserwowane w badaniach pamięci semantycznej, głównie przy użyciu paradygmatu weryfikacji zdań: czas weryfikacji zdania o strukturze S jest P (np. „Wróbel jest ptakiem") zależy od tego, w jakim stopniu dany egzemplarz S jest reprezentatywny dla nadrzędnej...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /1 423

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gotowość pamięci

    gotowość pamięci - cecha pamięci wyrażająca się w szybkości, z jaką jednostka jest w stanie przypomnieć sobie określone treści w dowolnej chwili, zgodnie ze swoimi intencjami. 

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /193

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Generalizacja

    generalizacja - zjawisko uogólniania, które może dotyczyć uczenia się, myślenia, uczuć, a także różnego rodzaju zachowań molorycznyeh czy werbalnych. W przypadku zachowań motorycznych wyróżnia się g. bodźców, polegającą na występowaniu reakcji w odpowiedzi na działanie bodźców innych niż bodziec...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /860

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt wielkości klasy

    efekt wielkości klasy (ang. category-size effect) - zjawisko stwierdzone w badaniach struktury pamięci semantycznej przy użyciu zadania weryfikacji zdań. Osobie badanej prezentowano zestaw zdań, których prawdziwość badany miał ocenić. Przykładowo były to zdania typu: „Kanarek jest różowy7', „Kanarek...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /1 364

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Generalizacja semantyczna

    generalizacja semantyczna - zjawisko uogólniania dokonujące się w przypadku bodźców i reakcji słownych z uwagi na ich znaczenie. Stwierdzono, iż np. po wytworzeniu reakcji na słowo „ptak" nazwy konkretnych ptaków wywołują zbliżoną reakcję.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /277

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt wyższości obrazu

    efekt wyższości obrazu (ang. pictorial supeńority effect) - przewaga pamięci obrazów nad pamięcią odpowiadających im słów wyrażająca się w różnych pomiarach: w wyższych wskaźnikach rozpoznawania i swobodnej reprodukcji materiału obrazowego w porównaniu ze słownym, w szybszym zapamiętywaniu par...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /658

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Geon

    geon - termin wprowadzony przez J. Biedermana, dotyczący — kodu obrazowego; oznacza elementarną jednostkę składową o charakterze przestrzennym, która sama nie mając znaczenia, wyznacza wraz z innymi geonami znaczenie utworzonych z nich obrazów przedmiotów; g. jest konstruowany na podstawie przeciwstawnych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /654

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Déjà vu

    déjà vu (franc, „już widziane") - złudzenie pamięciowe polegające na doświadczaniu poczucia znajomości wobec osób, przedmiotów i sytuacji spostrzeganych przez podmiot po raz pierwszy w życiu. Zjawisko d.v. może występować u ludzi zdrowych, a także w niektórych chorobach układu nerwowego, np. padaczce...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /1 325

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt struktury

    efekt struktury - wyróżniony przez Z. Włodarskiego efekt pamięciowy wynikający ze sposobu zorganizowania materiału; im wyższy stopień organizacji treści, tym lepsze wyniki przypominania. Uzyskiwaniu e.s. sprzyjają środki uwypuklające strukturę oraz udział osoby uczącej się w organizowaniu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /kawosz Dodano /07.01.2013 Znaków /494

    praca w formacie txt

Do góry