Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Rodzaje kontroli w organizacji

    Większość metod kontroli zaliczyć można do jednej z czterech podstawowych grup:

    1)    kontroli wstępnej,

    2)    kontroli sterującej,

    3)    kontroli akceptującej lub odrzucającej,

    4)    kontroli końcowej.

    Kontrola wstępna ma stwierdzić przed podjęciem działania, czy zaplanowano wszystkie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /3 336

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez jakość

    Powszechnie uważa się, iż jeżeli 99% towarów czy usług posiada odpowiednią jakość, to wydaje się, że został osiągnięty poziom przekraczający wszelakie oczekiwania. Tymczasem, jak wyliczono w USA, zapewnienie dobrej jakości w 99% oznacza m.in. 20 tys. zagubionych przesyłek pocztowych na godzinę...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /8 177

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Projektowanie procesu kontroli

    Proces projektowania systemu kontroli można przedstawić w postaci pięciu etapów (rys.):

    1)    zdefiniowanie pożądanych wyników,

    2)    ustalenie wskaźników przyszłych wyników,

    3)    ustalenie norm dla wskaźników przyszłych wyników,

    4)    ustalenie sieci informacyjnej i sprzężeń zwrotnych,

    5)...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 122

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Certyfikaty jakości

    Jakość wyrobów lub usług stała się kluczem otwierającym rynek. Coraz częściej wymaga się wiarygodnego potwierdzenia, czyli świadectwa, iż produkując jakieś urządzenie fabryka jest w stanie systematycznie spełniać ustalone wymagania. Potwierdzeniem tym jest certyfikat ISO 9000, bez którego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /8 704

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ustanawianie systemu kontroli

    Przy ustanawianiu systemu kontroli należy uwzględnić sześć istotnych czynników:

    1)    rodzaj pomiarów,

    2)    liczbę pomiarów,

    3)    uprawnienia do ustanawiania mierników i norm,

    4)    elastyczność norm,

    5)    częstotliwość pomiarów,

    6)    kierunek sprzężeń zwrotnych.

    Rodzaj...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 192

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie jakością TQM

    Zarządzanie jakością totalną TQM (ang. Total Quality Management) jest koncepcją zarządzania przedsiębiorstwem, które przez planowanie strategiczne kierownictwa, a następnie włączenie wszystkich zatrudnionych (działów, poddostawców, personelu) do tej strategii pozwala spełniać oczekiwania klienta, a...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 778

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kluczowe obszary efektywności w organizacji

    Kierownicy wyższych szczebli najpierw powinni określić główne obszary efektywności, a następnie ustanowić skuteczne systemy kontroli. Kluczowymi obszarami efektywności albo wyników są te elementy jednostki lub organizacji, które muszą skutecznie funkcjonować, aby cała jednostka czy organizacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /1 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy skutecznych systemów kontroli

    Wiarygodne i skuteczne systemy kontroli mają pewne wspólne cechy. Znaczenie tych cech waha się w zależności od konkretnych okoliczności, jednakże w większości przypadków efektywność systemów kontroli zwiększa się wówczas, gdy występują w nich:

    -    ścisłość,

    -    aktualność,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /5 435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wpływ psychiki na jakość pracy

    Przeprowadzenie analizy profilu osobowego przy użyciu metody Thomasa jest możliwe do wykorzystania jej przy wszelakiego rodzaju ocenach zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. Jest to metoda pozwalająca dobrać odpowiednią osobę do danego stanowiska albo też zmodyfikować stanowisko pracy tak, aby...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /3 057

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kształcenie pracowników

    Kształcenie i rozwój personelu sprzyja:

    -    poszerzeniu horyzontów pracownika, rozwijaniu jego cech osobowości, takich jak innowacyjność i przedsiębiorczość;

    -    zaspokojeniu potrzeby samorealizacji pracownika (forma wynagrodzenia).

    Kształcenie i rozwój personelu, jako procesy, są coraz bardziej...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /9 335

    praca w formacie txt

Do góry