Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    CENA PODSTAWOWA

    Cena produktu ustalona w wyniku zastosowania określonej —> metody kal-kulowania i oferowana nabywcom w procesie sprzedaży. C.p. jest zamieszczanaw —> cennikach, na metkach towarowych i innych nośnikach informacji, wyko-rzystywanych do obowiązkowego publikowania c. produktów. Służy do ob-liczenia planowanej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /445

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cena

    Pieniężne wyrażenie wartości towaru, niekiedy częściowe, jeśli są stosowanekombinacje wymiany pieniężnej i niepieniężnej. C. przybiera różne określeniaodpowiadające danemu przedmiotowi wymiany: c, taryfa, opłata, czynsz,honorarium, wstęp, renta, prowizja, premia, odsetki, porto itp. C...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 851

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA POSTULOWANA

    Cena, za którą sprzedawca jest gotów sprzedać produkt. C.p. pokrywa sięz —> ceną sprzedaży, gdy transakcja dochodzi do skutku. Może się to wiązać zezmianą zakresu transakcji w zależności od tego, ile produktów w stosunku doprzewidywanej liczby udało się zbyć po tej c. C.p. jest zwykle przyjmowana...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /618

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA ELASTYCZNA

    Cena produktu, której wielkość jest kalkulowana przez sprzedawcę w zależnościod umiejętności negocjowania lub siły nabywczej kupującego. Stosowanie c. e.jest jednym ze sposobów —> wdrażania polityki cen w handlu wyrobamijubilerskimi, antykami, samochodami. Ce. są też powszechnie wykorzystywanena ->...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /519

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA PSYCHOLOGICZNA

    Cena produktu, która wywiera szczególny efekt psychologiczny, wyrażający sięw jej łatwiejszej akceptacji przez nabywców. Zjawisko to, nie znajdujące częstopełnego i przekonującego objaśnienia, wiąże się ze specyficznym postrzeganiemc. przez nabywców jako: kalkulowanych przez sprzedawcę ze...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /888

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA MINIMALNA

    Cena określana wg ustawowo ustalonej reguły jej kalkulowania w celu ogranicza-nia praktyk nieuczciwej —> konkurencji cenowej. Sprzedawca jest zobowiązanydo ustalania c. na poziomie pokrywającym koszty wytworzenia i określony(procentowo) zysk. Celem tych działań regulacyjnych jest zapobieganie stosowa-niu —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE POLITYKI CEN

    Określone dążenia sprzedawcy, zmierzające do osiągnięcia zaplanowanej pozycjina rynku oferowanych produktów, których realizacja wymaga zastosowaniaodpowiednich metod ustalania cen. C.p.c. odnoszą się przede wszystkim do:założonej wielkości —> obrotu, oczekiwanej masy zysku lub stopy zysku, utrzyma-

    nia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 446

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA SUGEROWANA

    Cena detaliczna, której wysokość jest ustalana zgodnie z opinią producentadanego produktu, przekazywaną detaliście w postaci —> cenników. C.z. jestformą wpływania na politykę c. wprowadzoną przez handel detaliczny, wykorzy-stywaną przez producentów w krajach, w których ustawowo ograniczo-no —> wiązanie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /544

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA NAJBLIŻSZEGO SUBSTYTUTU

    —> Cena nabycia produktu oferowanego na rynku, którego cechy i właściwościstanowią podstawę oszacowania pieniężnych kosztów i korzyści związanychz zakupem dobra substytucyjnego, dla którego sprzedawca ustala c. wg wartościekonomicznej dla klienta (—> kalkulowanie cen wg wartości ekonomicznej dlaklienta)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /562

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE POZYCYJNE

    Cele związane bezpośrednio z wyznaczaniem pożądanej pozycji przedsiębiorstwana danym rynku. Wyznacznikami pozycji są przede wszystkim: udział w rynku,wskaźniki dystrybucji, przedział cen lub średnia cena oferowanych przez firmęodmian produktu, wskaźniki obrazujące znajomość firmy (produktu)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /409

    praca w formacie txt

Do góry