-
Ocena brak
Dystrybucja fizyczna
Działalność zorientowana na osiąganie zysku, która obejmuje planowanie,realizację i kontrolę fizycznego przepływu -> produktów z miejsc ich wy-tworzenia do miejsc ich sprzedaży finalnym nabywcom. Fizyczny przepływproduktów składa się z dwóch podstawowych, powtarzających się na prze-mian (niekiedy...
-
Ocena brak
Dystrybucja usług
Instrument -> strategii marketingowej wykorzystywany w celu tworzenia warun-ków realizacji u. dogodnych dla klienta pod względem miejsca, czasu i formy.W strategiach dystrybucji usług wykorzystuje się takie środki, jak —> kanałydystrybucji (bezpośrednie i pośrednie), gęstość i lokalizacja sieci usługowej...
-
Ocena brak
Dystrybucja w organizacjach niezyskowych
Instrument marketingu wykorzystywany w celu wyboru —> kanałów dystrybucjidostępnych i dogodnych dla klientów i -> donatorów organizacji niezyskowych.Opracowanie —> strategii dystrybucji wymaga znajomości cech produktu i ocze-kiwań odbiorców. W odniesieniu do klientów o.n. o wyborze kanałów d.decydują:...
-
Ocena brak
DORADZTWO MARKETINGOWE
Rodzaj usług profesjonalnych, świadczonych odpłatnie przedsiębiorstwom przezwyspecjalizowane agencje/firmy konsultingowe przy rozwiązywaniu ich prob-lemów z zakresu marketingu. Firmy te stanowią element infrastruktury rynkowejwspółczesnej gospodarki, mogą działać również na rynkach...
-
Ocena brak
dostawa nie fakturowana
Rodzaj dostawy polegającej na dostarczeniu zamówionych produktów donabywcy przed otrzymaniem przez niego —> faktory. Przyjęcie produktówdo —> magazynu i ujęcie ich w ewidencji wymaga zastosowania tzw. stałych cenewidencyjnych, ponieważ rzeczywiste ceny zakupu są wykazane w fakturze, którąnabywca otrzyma...
-
Ocena brak
dostawa tranzytowa
Rodzaj dostawy polegającej na dostarczeniu produktów bezpośrednio z magazy-nów producenta do nabywcy na podstawie —> umowy kupna-sprzedaży, w którejzawarciu pomiędzy producentem towarów a ich nabywcą uczestniczy —> pośred-nik. Zróżnicowane —> funkcje pośrednika pozwalają wyróżnić t. organizowanyi t...
-
Ocena brak
Dostosowywanie polityki cen
Ustalenia dokonywane przez sprzedawcę odnośnie do zmian c. pod wpływemzmian warunków rynkowych, tj. c. czynników wytwórczych (kosztów), warun-
ków konkurencji, —> pojemności rynku i —> chłonności rynku. Szczególnym tegowyrazem jest planowanie zmian c. produktu w procesie przechodzenia przezkolejne fazy jego...
-
Ocena brak
Drug-store
Sklep wielobranżowy z artykułami i usługami codziennego zakupu, o mieszanejformie obsługi oraz wydłużonym czasie pracy, aż do cyklu całodobowego.Asortyment współczesnych d.-s. obejmuje dodatkowo także artykuły pierwszejpotrzeby: słodycze, artykuły żywnościowe, używki, książki, prasę...
-
Ocena brak
Dynamika rynku
Kierunek i intensywność zmian ogólnych rozmiarów popytu na danym rynku,obserwowanych w kolejnych okresach poprzedzających moment dokonywaniaanalizy (d. dotychczasowa) albo prognozowanych dla okresów objętych czaso-wym horyzontem planowania (d. przewidywana). W pomiarze d.r. stosuje sięodpowiednie wskaźniki...
-
Ocena brak
dobra przemysłowe
Produkty materialne wykorzystywane do wytwarzania innych d. i usług, zużywa-ne w toku produkcji albo jednorazowo (np. surowce), albo stopniowo (np.maszyny). Materialne i usługowe składniki procesu wytwarzania. Podstawąklasyfikacji d.p. jest sposób uczestniczenia w procesie wytwarzania dóbr i usług.Do d.p...