Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    przewaga konkurencyjna

    Unikalna pozycja przedsiębiorstwa w sektorze w stosunku do konkurentów,umożliwiająca osiąganie ponadprzeciętnych wyników i wyprzedzanie konkuren-tów. P.k. wynika ze struktury sektora (lepszej niż u konkurentów), a więcoddziaływania pięciu sił konkurencyjnych w konfrontacji z mocnymi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 173

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT HANDLOWY

    Zniżka obliczana jako procent —> ceny podstawowej, udzielana przez sprzedawcęhurtownikom lub detalistom za spełniane przez nich funkcje w —> kanaledystrybucji. Udzielane są dwa rodzaje r.h.: właściwy — za przejęcie od sprzedawcyokreślonej funkcji, np. składowania towarów, oraz ryczałtowy —...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /545

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA METRYCZKOWE

    Pytania, które dotyczą cech —> respondenta (najczęściej demograficzno-społecz-no-ekonomicznych) lub/i reprezentowanej przez niego firmy. W niektórychprzypadkach mogą być to podstawowe charakterystyki firmy (forma własności,liczba zatrudnionych, rodzaj działalności itp.), którą reprezentuje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    przynęta cenowa

    Postępowanie sprzedawców, które polega na zachęcaniu nabywców do zakupudanego produktu po wyjątkowo atrakcyjnej cenie, a następnie namawianiu ich dozakupu produktu droższego, ze względu na fakt, że reklamowany tańszy produktjuż rzekomo sprzedano lub jego jakość jest bardzo niska. Jest to jednoz...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /405

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA WIELOALTERNATYWNE

    Odmiana —> pytań zamkniętych z wieloczłonową listą odpowiedzi (kafe-terii) do wyboru. —> Respondent wybiera z zestawu odpowiedzi odpowiedźwłaściwą (najbliższą jego opiniom, postawom). Wybór odpowiedzi może byćz góry ograniczony (np. do nie więcej niż trzech). P.w. są też nazywanep. kafeteryjnymi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /356

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    projekt reklamówki

    Wstępny plan reklamy telewizyjnej. Strona wizualna jest przedstawiana zapomocą fotografii, rysunków, szkiców. Uzupełnia ją dokładny opis sferydźwiękowej. P.r. jest przedstawiany klientowi do akceptacji, a następnie, pozatwierdzeniu, stanowi podstawę nakręcenia spotu reklamowego.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /311

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    promocja wąska

    Rodzaj —> promocji, wyróżniony ze względu na charakter rynku adresatów.W p.w. grupa docelowa jest mniejsza od kręgu potencjalnych nabywców. Grupa tajest w stanie kształtować opinię o promowanym produkcie i/lub firmie (—> lideropinii) i podejmować decyzje zakupowe dotyczące większej grupy konsumentów(np...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /425

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    promocja agentów i pośredników

    Rodzaj —> promocji dodatkowej, zorientowanej na zewnętrzne służby sprze-daży: agentów i pośredników przedsiębiorstwa. W p.a. i p. wykorzystuje się ta-kie instrumenty promocji, jak: —> cena zmienna, —> rabaty i premie, promowanielisty dealerów poprzez reklamę finansowaną w całości przez...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /635

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Produkty globalne

    Produkty, których marki są znane na całym świecie (np. Coca-Cola, Jeans, IBM).Ponieważ nabywcy p.g. ujawniają na całym świecie podobne —> preferencje, narynkach p.g. obserwuje się często przejawy tzw. standaryzującego podejścia donarzędzi marketingu, a zwłaszcza do —> promocji (np. używanie takich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /468

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przetarg

    Zinstytucjonalizowana forma dokonywania zakupu większej ilości dóbr ma-terialnych i —> usług przez przedsiębiorstwa, instytucje, a także osoby fi-zyczne. Celem p. jest wybór najlepszego dostawcy, w tym przypadku podmiotuoferującego najkorzystniejszą —> cenę oraz inne warunki p. Zgodnie z przepisamikodeksu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 183

    praca w formacie txt

Do góry