Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Przywództwo cenowe

    Pozycja rynkowa osiągana przez jedną z firm (zwykle oligopolistycznych),umożliwiająca występowanie z inicjatywą zmian cen, do której to zmianydostosowują się inne firmy konkurujące w danym sektorze rynku (ustalają ceny naswoje produkty w relacji do cen przywódcy). Przywódcą cenowym zostaje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /511

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA ZAMKNIĘTE

    Pytania z wyznaczonymi z góry możliwymi (dopuszczalnymi) odpowiedzia-mi, spośród których —> respondent ma dokonać wyboru. P.z. składa się z dwóchczęści: część podstawowa wskazuje przedmiot pytania, a część rozwijającazawiera możliwe odpowiedzi w postaci kafeterii lub skali. W zależności odzwiązków...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /650

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologia reklamy

    Zbiór różnych formuł, modeli i schematów, identyfikujących psychologiczneaspekty oddziaływania r. i opisujących sposoby zachowania się na rynku odbiorcyprzekazu reklamowego. Podstawę teoretyczną p.r. stanowi wiedza o postępowa-niu konsumenta, będąca coraz bardziej wyodrębniającą się z p...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /538

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT

    Rodzaj —> zniżki cen obliczanej od —> ceny podstawowej, udzielanej przezsprzedawcę pośrednikom lub nabywcom finalnym, którzy spełniają określonewarunki zakupu produktów. R. jest wyrażany jako procent ceny podstawowej,lecz niekiedy także kwotowo lub w postaci rzeczowej. W tradycji handlupolskiego i wielu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 426

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    public relations

    Instrument polityki —> promocji, zmierzającej do kreowania, utrwalania i roz-szerzania społecznego zaufania i pozytywnego wizerunku ( —> image) przedsię-biorstwa. Ważną częścią „stosunków społecznych" przedsiębiorstwa z otocze-niem jest kształtowanie przychylnych, pozytywnych postaw opinii...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /676

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT CAŁKOWITY

    Zniżka udzielana przez sprzedawcę, najczęściej pośrednikom, obejmująca przy-znane r.: —> rabat gotówkowy, —> rabat ilościowy, —> rabat terminowy i —> rabatpromocyjny. R.c. jest obliczany kolejno od cen uzyskanych po potrąceniunajpierw —> rabatu handlowego i każdego z wymienionych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /358

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    pułap ceny

    Maksymalna wysokość ceny oszacowana przez sprzedawcę, która może byćzaakceptowana przez nabywców z danego —» rynku docelowego. P.c. zależy odsplotu wielu subiektywnych czynników, którymi kierują się nabywcy i któreznajdują odzwierciedlenie w sumie korzyści, jakich oni oczekują od danegoproduktu lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /503

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    przetarg ograniczony

    Forma —> przetargu polegającego na dopuszczeniu do udziału w postępowaniuprzetargowym jedynie ściśle określonych przedsiębiorstw, instytucji czy osóbfizycznych. Ograniczenia określa każdorazowo instytucja ogłaszająca p. W p.o.,zwanym też p. zamkniętym, mogą brać zazwyczaj udział tylko jednostki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /803

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RABAT GOTÓWKOWY

    Zniżka obliczana jako procent —> ceny podstawowej, przyznawana za dokonaniezapłaty w terminie krótszym od zwyczajowo stosowanego przez sprzedawcówudzielających kredytu kupieckiego. Wysokość r.g. zależy od terminu, na jakisprzedawca udziela kredytu i wyznaczonego okresu, w którym regulacjanależności...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /657

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PYTANIA FILTRUJĄCE

    Pytania, za pomocą których zostaje wydzielona podgrupa —> respondentów,którzy na dany, odcinkowy temat nie będą udzielali odpowiedzi lub będąwydzielone takie podgrupy respondentów, do których będą skierowane specjalne,oddzielne zestawy pytań. P.f. nazywa się niekiedy p. selekcyjnymi lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /371

    praca w formacie txt

Do góry