-
Ocena brak
repozycjonowanie marki
Działania firmy zmierzające do zmiany pozycji —> marki w świadomości kon-sumentów celem zapewnienia jej lepszej pozycji konkurencyjnej. R.m. możnadokonać, zmieniając cechy produktu, opakowania, cenę, reklamę, metodysprzedaży itp.
-
Ocena brak
Rodzaje giełd
Typy organizacyjno-funkcjonalne g. wyodrębnione ze względu na przedmiotobrotów, skalę działania, formę prawną lub zakres i charakter operacji. Zewzględu na przedmiot sprzedaży na g. wyróżnia się: g. pieniężne, —> giełdytowarowe, g. usług oraz g. mieszane (towarowo-pieniężne). G. pieniężne...
-
Ocena brak
RODZINA PRODUKTÓW
Zestaw —> klas produktów mogących zaspokajać jakąkolwiek podstawową grupępotrzeb (np. p. odzieżowe, wyposażenia mieszkań, służące do uprawianiaturystyki i sportu). Termin oznaczający najszersze zgrupowanie p. o zbliżonychcechach funkcjonalnych, bliskoznaczny pojęciu „zespół...
-
Ocena brak
ROTACJA ZAPASÓW
Szybkość obrotu zapasami, która może być wyrażona za pomocą wskaźnikarotacji w dniach lub razach. Wskaźnik rotacji w dniach określa, na ile dnio przeciętnej dziennej sprzedaży (zużycia) wystarczy dany —> zapas przeciętny.Wskaźnik rotacji w razach określa, ile razy należy odnowić zapas przeciętny...
-
Ocena brak
ROZCIĄGANIE MARKI
Działanie polegające na nadawaniu już stosowanej —> nazwy marki innymproduktom. R.m. może się odnosić do nowych produktów wypełniających lubwydłużających —> linie już wytwarzanych produktów zaspokajających zbliżonepotrzeby (np. włączenie dodatkowego kosmetyku do serii oznaczonej m.„Pollena-Ewa") lub...
-
Ocena brak
Remarketing
Zespół działań zmierzających do ożywienia marketingu w warunkach malejącegopopytu na dany -» produkt. U podstaw tych działań leży przekonanie, iż jestmożliwe pobudzenie na nowo popytu na produkt, którego krzywa sprzedażywykazuje tendencję malejącą. Powyższy cel można również osiągnąć...
-
Ocena brak
Reguła 20/80
Prawidłowość sformułowana na podstawie wyników —» analizy ABC, uznającaza typową sytuację, w której 20% produktów wykazanych w programieasortymentowym przedsiębiorstwa daje ok. 80% jego ogólnych przychodów zesprzedaży.
-
Ocena brak
RABAT PROMOCYJNY
Zniżka od —> ceny podstawowej udzielana przez sprzedawcę uczestnikom danego—> kanału dystrybucji za działania promujące jego produkt lub firmę. Rabat tenjest przyznawany w formie nieodpłatnie przekazywanych produktów, upustówgotówkowych, udziału w opłacaniu kosztów reklamy i innej. Może...
-
Ocena brak
Rejestracja
Metoda —» pomiaru bezpośredniego polegająca na bieżącym ewidencjonowaniucech rzeczy i zjawisk w celu kontrolowania ich zmian w czasie, np. ewidencjaruchu towarów w magazynach (kartoteka ilościowo-wartościowa), r. obrotów(raport sprzedaży), r. przychodów i rozchodów (raport kasowy), r. samochodów(tablice...
-
Ocena brak
Racjonalność konsumpcji
Zachowania konsumentów chroniące zdrowie, pomnażające zadowolenie i ob-niżające koszty w procesie konsumpcji. R.k. obejmuje: 1) dążenie do zbiorowej r.w zakresie kształtowania struktury spożycia, 2) wyeliminowanie czynnikówskłaniających indywidualnych konsumentów do nieracjonalnego zachowania,3)...