Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Warrant

    Dowód, kwit upoważniający do odbioru w uzgodnionym terminie towaruzakupionego na —> aukcji. Z reguły dotyczy to towarów masowych, np. wełny,kauczuku, herbaty, skór surowych, gdyż nabyte na aukcji towary jednostkowe sąrozliczane i odbierane natychmiast z magazynu aukcyjnego lub z magazynówfirmy składowej. Na...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /531

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwarunkowania konsumpcji

    Determinanty polityczne, gospodarcze i społeczne określające poziom i strukturęspożycia w okresach krótkich, średnich i długich. Determinanty te możnapodzielić na trzy grupy: 1) u. ustrojowe, 2) u. związane ze strukturą gospodarkii 3) polityka gospodarcza i społeczna. U. ustrojowe obejmują zbiór...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /2 231

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    uniwersalny kod produktu

    System oznaczania towarów składający się z dwunastu cyfr, stosowany w USA.Każda liczba k. jest tworzona przez dwa czarne pasemka i dwie jasne przegrody.System składa się z siedmiu modułów, tj. jasnych i ciemnych linii tej samejszerokości. Oznaczenie kodowe jest podzielone na strony lewą i prawą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /709

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Usługi

    Działalność dostarczająca określonych korzyści, które nie są koniecznie związaneze sprzedażą dóbr materialnych lub innych u. (ujęcie marketingowe wg AMA— American Marketing Association). Do wytwarzania u. mogą, lecz nie muszą,być wykorzystywane dobra materialne, jednak w sytuacji, gdy są one...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /2 044

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Testowanie produktu

    Metoda pomiaru zdolności p. do zaspokojenia potrzeb nabywcy, stosowanaw różnych fazach wprowadzania —> nowego produktu na rynek. T. technicznepolega na sprawdzeniu, w jakim stopniu określone cechy p. lub jego prototypuwynikają z zastosowanej techniki i technologii wytwarzania. Testy akceptacyjnesłużą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /441

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TRÓJKĄTY BERMUDZKIE

    Obszar opcji strategicznych związanych z kształtowaniem ogólnej koncepcjioddziaływania na rynek, cechujący się równorzędnym traktowaniem instrumen-tów jakościowych i cenowych. Oparta na takich założeniach kompozycjainstrumentów marketingowych z reguły jest mało skuteczna, nie zapewniabowiem nabywcom ani...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Testowanie rynku

    Faza procesu —> rozwoju nowego produktu, polegająca na ustaleniu rzeczywistejzdolności r. do zaakceptowania —> nowego produktu, zależnie od różnychwariantów opakowań, cen, sposobów sprzedaży, reklamowania itp. Zakres t.r.zależy z jednej strony od kosztów zamierzonego inwestowania w produkt i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /663

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPOLOGIA KONSUMENTÓW

    Wyodrębnienie i opis typów —> konsumentów na podstawie badań empirycznychzróżnicowanych zachowań badanych grup k. oraz czynników i mechanizmówwywołujących to zróżnicowanie. T.k. odgrywa istotną rolę w —> segmentacjirynku.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /298

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    transakcja handlowa

    Wiele powiązanych ze sobą działań, których wynikiem jest osiągnięcie zamierzo-nych celów handlowych przez strony biorące w nich udział. T.h. składa się z kilku 

    faz: 1) przygotowawczej (zebranie informacji, —» ofert, —» badania marke-tingowe), 2) zawarcia umowy z dostawcą lub odbiorcą produktów, 3)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UBYTEK

    Ujemna różnica między stanem towaru w momencie wydania lub rozliczania sięa stanem w momencie przyjęcia tego towaru. Wyróżnia się u. naturalnei nadzwyczajne. U. naturalne są następstwem fizykochemicznych lub biologicz-nych właściwości towarów (wysychania, wyciekania, ulatniania się itp.)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /767

    praca w formacie txt

Do góry