Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    WZGLĘDNA DYNAMIKA RYNKU

    Stosunek —> dynamiki rynku, obliczonej dla danego produktu r/lub obszarugeograficznego, do wskaźnika obrazującego kierunek i intensywność zmianzachodzących w szerszym układzie gospodarczym, stanowiącym właściwąpłaszczyznę odniesienia w celu oceny sytuacji na danym r. Ocena możenawiązywać do ogólnej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /487

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wydatki na reklamę

    Wielkość kosztów r. przedsiębiorstwa podawana przez agencje reklamowe, któraumożliwia porównanie rangi, wielkości i pozycji rynkowej tych agencji. Głów-nymi kryteriami analizy typu billing są zazwyczaj: czas antenowy zakupionyprzez agencje i powierzchnia reklamowa w mediach drukowanych. Wyna-grodzeniem...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /486

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zamówienie

    Wyrażenie zgody na przystąpienie do —> umowy kupna-sprzedaży ze stronynabywcy. Nabywca zamawia zazwyczaj towar po otrzymaniu —> oferty lub 

    przeprowadzeniu —> negocjacji z potencjalnym dostawcą produktów. Z. powinnozawierać m.in. nazwę i adres nabywcy, nazwę produktu, jego ilość, cenę, czasi miejsce...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /550

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WZGLĘDNY UDZIAŁ W RYNKU

    Jeden ze wskaźników pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, obliczany jako stosu-nek własnego u. w danym r. do u. największego konkurenta lub grupynajważniejszych konkurentów. Wskaźnik ten jest stosowany m.in. w —> macierzyBCG jako jeden z wyznaczników pozycji produktów w układzie współrzędnych:—> dynamika...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /408

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wykresy statystyczne

    Graficzna prezentacja danych statystycznych za pomocą linii, prostokątów,słupków, kół, punktów, obrazków itp. Najpopularniejszymi w.s. są diagramyi histogramy. Diagram to w. liniowy obrazujący rozkład liczebności za pomocąodpowiednich linii lub krzywych. Natomiast histogram to w. słupkowy obra-zujący...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /538

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zaniżanie cen

    Gwałtowne obniżanie przez sprzedawcę c. produktów sprzedawanych na danymrynku (zwykle wyodrębnionym przestrzennie), na ogół poniżej kosztu własnegosprzedaży, w celu wyeliminowania mniejszych konkurentów. Praktyka najczęś-ciej zabraniana przez ustawodawstwo cenowe.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /303

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WZORCE REAKCJI KONKURENTÓW

    Typowe sposoby zachowań konkurentów, podejmowane w odpowiedzi nadziałania konkurencyjne podmiotów (przedsiębiorstw) o pozycji rynkowejzauważalnej w danym sektorze/gałęzi konkurencyjnej. Ze względu na tezachowania wyróżnia się r.k.: biernego (wstrzemięźliwego), selektywnego,szybko reagującego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /1 720

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wskaźnik

    Wielkość względna będąca stosunkiem dwóch różnych wielkości. Najczęściejrozróżnia się w. dynamiki, struktury i natężenia. W. dynamiki jest stosunkiemwielkości danego zjawiska w okresie bieżącym do wielkości tego zjawiskaw okresie poprzednim (np. wzrost produkcji, spożycia, płac, dochodu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /745

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WCZESNA WIĘKSZOŚĆ

    Grupa konsumentów —> nowego produktu, akceptujących innowacje niecowcześniej od „przeciętnego" konsumenta. Są raczej naśladowcami, ale sporoczytają i poddają się (i w pewnym stopniu reagują) działaniom promocyjnym.Tworzą ok. 34% —» rynku docelowego. 

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /308

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Współczynnik korelacji

    Miara siły zależności między badanymi —> cechami w —> populacji generalnej.Może przyjmować wartości z przedziału od -1 do +1. W.k. bliski +1 świadczyo doskonałej k. dodatniej, natomiast w. bliski -1 świadczy o doskonałej k.ujemnej, bliski zaś 0 — o braku współzależności między badanymi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /581

    praca w formacie txt

Do góry