Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Mikołaj z Radomia

    Obok wielkich mistrzów burgundzkich i niderlandzkich na uwage zasługuje twórc; polski, wduej mierze uzaleniony od przedstawicieli polifonii burgundzkiej, a zwła szcza od Dufaya.

    Jest nim Mikołaj Radomski (lub: Mikołaj z Radomia), o któryn wiemy zreszta niewiele (datyjego ycia sa nie znane, działał w I...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /951

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    John Dunstable

    Mistrz polifonii angielskiej. John Dunstable (ok. 1380-1453, zmarł przypuszczalnie wLondynie), był kanonikiem i muzykiem u brata króla Henryka V, ksiecia Bedfordu. regentaFrancji, przebywajacego wiele w Paryu, gdzie przeniosła sie te jego kapela. Dunstablemusiał znac dobrze muzyke francuska, podobnie zreszta...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 691

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Polifonia niderlandzka

    Spora grupa kompozytorów działajacych w drugiej połowie XV wieku i w wieku XVI jakosukcesorzy szkoły burgundzkiej nosi wspólne miano szkoły niderlandzkiej. Na niewielkimterenie niderlandzkim pojawili sie kompozytorzy, których badacze angielscy nazywaja szkolaflamandzka.

    Okresla sie ich te mianem szkoły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 466

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Muzyka XV wieku

    W muzyce XV wieku wanym faktem jest przeniesienie rozwoju technik polifonicznych zFrancji i Włoch do krajów północnych, zwłaszcza na obszary burgundzki (w I połowie XV w.)i flamandzki (w II połowie tego wieku). Z tych obszarów techniki polifoniczne rozwiniete iudoskonalone wracały do Francji i Włoch...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 240

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antoine Busnois

    Antoine Busnois (zm. 1492) pozostawał w słubie ksiaat burgundzkich. O Jego yciu mamynader skape informacje, choc musiał to byc twórca w swoim czasie sławny. Z dzieł Busnoisutrzymały sie do naszych czasów piesni, motety, msze i dwa magmfica-ty. Sposród nichwybijaja sie zwłaszcza tzw. msze parodiowe...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /614

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Msza i motet polifoniczny w XV wieku

    Przez cały wiek XV uprawiane sa formy, które pojawiły sie ju przedtem. Sa one tylkowzbogacane i rozwijane, przy czym jednak formy koscielne staja sie waniejsze dla rozwojumuzyki ni formy swieckie, zuyte, mechanicznie kopiowane, powtarzane. Z form religijnychna pierwszy plan wysuwaja sie wielogłosowa msza i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 755

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Polifonia angielska

    Sredniowieczna muzyka angielska wytworzyła technike równoległosci dzwiekowych.pierwszy sposób zwielokrotnienia dzwieków przez umieszczenie w poszczególnych głosachdzwieków idacych równolegle lub niemal równolegle.

    W stosunku do stosowanej pózniej (iprzyjetej jako zasada) techniki przeciwstawiania sobie głosów...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 267

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Guillaume Dufay

    Niderlandczyk Guillaume Dufay (przed 1400-1474) kształcił sie w katedralnej szkole wCambrai. Był spiewakiem kapeli papieskiej, a potem na dworze Filipa Dobrego. W r. 1451wrócił - po licznych podróach, które zawiodły go przypuszczalnie do Konstancji i Włoch(gdzie w Bolonii otrzymał w r. 1428 swiecenia...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 423

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Polifonia burgundzka

    Dawniej cała muzyke XV i XVI wieku tworzona pod wpływem muzyków urodzony idziałajacych w obszarze niderlandzkim okreslano mianem muzyki szkół niderlam kich. Dzispotrzebne jest rozrónienie terytorialne, jako e na poszczególnych terena muzyka rozwijałasie inaczej. Oczywiscie okreslenia takie jak szkoła...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /2 021

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy okresu ars nova

    Mimo wielkich rónic kulturowych miedzy muzyka francuska a włoska nie było w XIV wiekuprzepasci. Teoretycy i kompozytorzy wymieniali sie odkryciami. Z francuskiego Awinionu doWłoch przechodziła mistrzowska kontrapunktyka, z Włoch do Francji - nowe formy piesni.

    Własnie akompaniowana instrumentalnie piesn...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 723

    praca w formacie txt

Do góry