Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Jean-Baptiste Lully

    Pochodzacy z Włoch Jean-Baptiste Lully (wlasc. Lulli; 1632 -1687, zmarł w Paryu) byłkompozytorem, aktorem, tancerzem, dyrygentem i impresariem operowym w jednej osobie,był le człowiekiem pozbawionym skrupułów, gdy szło o własny interes.

    Majac lat 14,pojawia siejako nauczyciel jezyka włoskiego na dworze...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /3 006

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agostino Agazzari i Domenico Mazzocchi

    Agostino Agazzari (157S 1640) pochodził z rodziny arystokratycznej, był uczniem Viadany,działał w Rzymie i Sienie. Jako duchowny i muzyk zwiazany z kosciołem, pisał msze, motetyi koncerty koscielne, był te autorem monografii muzyki koscielnej (La musica ecdesiusiica) itraktatu na temat praktyki basu...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 163

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Robert Cambert

    Robert Cambert (ok. 1628 — 1677) lansowany byt we Francji przez kardynała Mazari-na, zpochodzenia Sycylijczyka (Mazzarini), który, jak przed nim Richelieu, traktował sztukisceniczne jako materiał dla swoich tez i celów politycznych, upatrywał w operach moliwoscipolitycznej perswazji i agitacji.

    Zapraszał...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 174

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera w Rzymie

    Obok szkoły florenckiej i weneckiej wanym osrodkiem rozwoju opery staje sie szkołarzymska, oparta głównie na wspaniale komponowanych chórach, co bez watpienia łaczy sie ztradycjami wokalnymi muzyki koscielnej w Rzymie. Pisano opery swieckie i koscielne.

    Z świeckich oper na szczególna uwage zasługuje La...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /785

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Claudio Monteverdi

    Claudio Monteverdi (1567 —1643) jest najwaniejsza postacia muzyki włoskiej XVII wieku, zwłaszcza w dziedzinie ywo rozwijajacej sie opery. Monteverdi ustalił własne prawa powiazan miedzy głosem spiewajacym a zespołem instrumentalnym, wstawiał symfoniczneritornele w dzieło przecie głównie wokalne, co...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /4 799

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Steffano Landi, Luigi Rossi i Juan Hidalgo

    Steffano Landi (ok. 1590-1639) był kapelmistrzem koscielnym w Padwie, pózniej działał w Rzymie. Byt jednym z najznakomitszych twórców I połowy XVII wieku, wybitnym przedstawicielem opery rzymskiej i współtwórca formy kantaty.

    Pisał take madrygały, arie ipsalmy. Autor wspomnianych ju przedtem dzieł...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 041

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera w Wenecji

    W r. 1637 dwaj rzymianie, poeta i kompozytor Ferrari i muzyk Manelli, otworzyli w Wenecji scene operowa. Dotychczas opery wystawiane były jako uroczyste przedstawienia na dworachrzadzacych ksiaat i w pałacach monych. Odtąd opera stała sie interesem, znakomitymzreszta, gdy zdobywała powodzenie: aby jednak...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 057

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera neapolitańska

    Opera rozwineła sie z czasem do wielkiego widowiska teatralno-muzycznego. We Włoszechustalił sie podział na dwa jej typy: opera seria i opera buffa. Rozwój opery w tym czasie miałswoje zródła w tradycjach neapolitanskich. Jej pierwszym mistrzem był Alessandro Scarlatti.W szkole neapolitanskiej wykształciły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /2 308

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Emilio de Cavalieri i Jacopo Peri

    Emilio de Cavalieri (ok. 1550—1602) był przez długie lata intendentem koncertów w Rzymiei Florencji.

    Pisał alegorie (Rappresentazione di anima e di corpo} i sceny dramatyczne, zktórych zachowały sie tylko fragmenty. Stosował recytatyw, który odegrac miał tak wielkarole w pierwszych operach włoskich.

    Jacopo...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /827

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera we Francji przed Lullym

    W XVII wieku głównymi formami muzyki francuskiej były opera i taniec. W poprzednimwieku typowa forma były maskarady baletowe, w całosci tanczone, ale przeprowadzanescenicznie w ten sposób, e narrator objasniał akcje. Z maskarad zrodziła sie z czasem formahallet ile cour, ujeta w postaci sceny pochwalnej dla...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 243

    praca w formacie txt

Do góry