Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Johann Hermann Schein

    Johann Hermann Schein (15S6—1630) działał jako kapelmistrz w Weimarze, a od r. 16ł6jakokantor w Lipsku. Uprawiał piesn wielogłosowa - swiecka i religijna. Wsród jego dzieł naszczególna uwage zasługuja Geistliche Gcsiinge (od 5- do 12-gło-sowych), motety (CymbalumSionium, od 8- do 12-głosowych), 14-głosowe...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /456

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oratorium

    Rozwój opery przyczynił sie niepomiernie do powstania nowych form muzyki koscielnej,form dramatyzowanych. Najwaniejsza z nich jest oratorium, powstałe przypuszczalnie z formdialogowych (forme dramatyczna miały ju kontemplacyjne laudi). Oratoria komponowalimuzycy zwiazani z kosciołem czy katedra, nie zas z...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 742

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera w Anglii

    Opera angielska wywodzi sie z masques, widowisk dramatycznych, bogato inscenizowanych,uprawianych przez wybitnych poetów XVI wieku (Ben Jonson. John Milton i in.). Były to widowiska złoone z songów, tanców, scen dialogowych i pantomimi-cznych, w którychgłówna role odgrywały postacie nasladujace figury...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /978

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Georg Philipp Telemann

    W Hamburgu działał te inny mistrz niemiecki — Georg Philipp Telemann (1681 —1767),wykształcony w dziedzinie filozofii i prawa, załoyciel Collegium musicum w Lipsku,organista i kapelmistrz w wielu miastach niemieckich. Odr. 1721 —przez 46 lat — byłmiejskim dyrektorem muzycznym w Hamburgu.

    Niezwykle czynny i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 154

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Johann Friedrich Fasch

    Johann Friedrich Fasch (1688-1758) działał - jak Telemann — w rónych miastach niemieckich, osiadł w koncu w Zerbst, gdzie został kapelmistrzem dworskim, pasch był kompozytorem bardziej ni inni zwiazanym z tradycja, jego styl zamyka sie jeszcze wtechnice polifonicznej, on sam jednak wany jest w dziejach...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /779

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fux i podstawy kontrapunktu

    Johann Joseph Fux(1660-1741), Austriak pochodzacy z rodziny chłopskiej, kształcił sieprawdopodobnie we Włoszech. Działał w Wiedniu, od r. 1715 był pierwszym kapelmistrzemdworu. Wybił sie jako kompozytor koscielny i operowy; jego dzieła sceniczne prezentowane były w licznej obsadzie wykonawczej i bogatej...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 419

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera hamburska

    W Niemczech opery wystawiano nie tylko na dworach książęcych, ale i w miastach, szczególnie w tych, w których odbywały sie targi, np. w Lipsku czy Hamburgu. Operymiejskie róniły sie od dworskich przede wszystkim sama tematyka przedstawien. Decydowały o niej szerokie rzesze odbiorców, przedsiebiorcy mysleli...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 466

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andre Campra i Marin Marais

    Andre Campra (1660-1744), Francuz pochodzenia włoskiego, był duchownym, kapelmistrzem przy katedrze Notre Dame w Paryu. Komponował anonimowo balety i wkrótce stał siewybitnym kompozytorem scenicznym dzieki temu, e potrafił łaczyc ywosc włoskiego pojmowania muzyki z francuska checia podobania sie i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /966

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Początki baletu

    Przedstawienia muzyczne, w których zamiast spiewaków wystepowali tancerze, datuja sie odXV wieku. W renesansowych widowiskach dworskich recytacje, muzyke, pantomime i taniecłaczono w jedna całosc, posługiwano sie kostiumami, wzbogacano sceny corazstaranniejszymi dekoracjami.

    Tematy do widowisk czerpano z watków...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /915

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera włoska w Niemczech i Austrii

    Hegemonia muzyki włoskiej w Niemczech i Austrii wytworzyła sytuacje niezwykle trudna dlamuzyki rodzimej. Kantorzy i organisci działajacy w tych krajach w XVII wieku nie stanowia ooficjalnym yciu muzycznym, choc ich działalnosc i dorobek miały sie stac podstawa najpełniejszego rozwoju baroku w muzyce. Ich...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 888

    praca w formacie txt

Do góry