Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Prelud chorałowy

    Na podłożu melodii chorałowej tworzono na organach kompozycje, które okreslano mianem preludu chorałowego. Prelud chorałowy wywodzi sie z praktyki organistów, którzy rozpoczynali nim wspólny spiew chorałowy w kosciele.

    Z czasem forma ta zyskała naautonomii, wypracowano jej kunsztowne zasady i utworzono...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 092

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Biber

    Jak Kuhnau, autorem programowych sonat był równie Austriak Franz Biber (1644—1704), wybitny twórca, kompozytor suit smyczkowych i muzyki koscielnej. Podróżował wielejako skrzypek, w swoim czasie uchodził za najznakomitszego wirtuoza, smiałego wpomysłach (wprowadził m. in. scordature, czyli przestrajanie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /942

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rzymianin Girolamo Frescobaldi

    Rzymianin Girolamo Frescobaldi (1583—1643), spiewak i klawesynista, organista koscioła św. Piotra, wielka sława w tym zakresie, był jednym z najwczesniejszych mistrzówsamodzielnej muzyki instrumentalnej. Był — jak jemu współczesni — zwolennikiemjednotematycznosci (ricercare), choc w formach typu canzony...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 388

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francuska muzyka instrumentalna

    Jako instrument solowy instrumentem pierwszoplanowym w muzyce francuskiej staje sieklawesyn, zwłaszcza w opracowaniach tanców. Usuwany nieco na plan drugi przezwszechobecna lutnie, pojawia sie w XVII wieku jako instrument typowy dla nowego stylu.

    Najważniejszym autorem muzyki klawesynowej był w tym czasie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 539

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pepusch i ballad opera

    John Christopher Pepusch (1667—1752) urodził sie w Berlinie, działał jednak w Anglii jakokompozytor, pedagog, instrumentalista i dyrygent, a take jako organizator ycia teatralnego.

    Był wyjatkowo wszechstronnie wykształconym muzykiem (jako muzykolog zajmował siedawna muzyka). Pisał kantaty, koncerty i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 372

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agostino Steffani

    Agostino Steffani (1654-1728) kształcił sie w muzyce w Monachium i w Rzymie, studiowałteologie we Francji i we Włoszech. Jako dyplomata działał w Hanowerze, gdzie jednoczesniebył kapelmistrzem operowym. Był te organista dworskim w Monachium.

    Pózniej przebywał w Brukseli. W roku 1707 został biskupem...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /952

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncert solowy

    Pierwsze koncerty solowe datuja sie z przełomu XVII i XVIII wieku. Ich autorami byli kompozytorzy włoscy. Wybitnym twórca, producentem niemal koncertów solowych był Antonio Vivaldi, autor ponad 200 koncertów na skrzypce i orkiestre smyczkowa z udziałemklawesynu lub organów.

    Koncerty solowe wyrosły na tle...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 086

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Concerto Grosso

    Concerto oznacza w Jezyku włoskim zarówno „współdziałanie". Jak i pojedynek. W XVI i XVII wieku nazwa concerti odnosiła sie najpierw do dzieł chóralnych, a pózniej do dzieł instrumentalnych wykonywanych przez wieksza grupe muzyków, głównie w technice przeciwstawiajacej sobie dwa chóry lub dwa zespoły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 703

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francesco Maria Veracini

    Francesco Maria Veracini (1690—ok. 1768) był wybitnym skrzypkiem, uczniem swego wuja Antonia Veraciniego, a take Casiniego i Gaspariniego. W r. 1714 wystapił w Wenecji z takwielkim powodzeniem, e przeraony jego wielkimi umiejetnosciami Tartini przeniósł sie doAncony, gdzie oddał sie doskonaleniu techniki...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sztuka improwizacji

    Wczesnie w muzyce wprowadzona zasada improwizacji opiera sie-na jednoczesnym wynajdowaniu i realizowaniu pewnego spójnego stylistycznie rodzaju muzyki. Nie ma tu miejsca ani na komponowanie, ani na interpretacje, jest tylko sama realizacja, która w swoichwalorach artystycznych nie powinna ustepowac kompozycji...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 172

    praca w formacie txt

Do góry