Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Schemat fugi

    Bach stworzył w swoich dziełach arcywspanialy wzór fugi jako najwyszej formykontrapunktycznej. Własnie w fudze Bach okazał sie niedoscigniony. Fuga jest formaspecyficzna. W klasycznym bachowskim schemacie fugi mamy do czynienia z krótkimtematem, niezwykle starannie dobranym pod wzgledem interwałowym i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 396

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    „Pasja wg św. Mateusza" i „ Wielka msza h-moll"

    Muzyka wokalna Bacha to rozdział nie mniejszy od muzyki instrumentalnej. Bach pisałkantaty religijne i swieckie, motety, msze, pasje i oratoria, dzieła chóralne, arie i piesnireligijne. Dziełem, które w XIX wieku przyniosło Bachowi wielka sławe, była Pasja wg sw.Mateusza (Matthaus- Passion, 1729).

    Oprócz...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 517

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Późny barok

    Okres wielkiej syntezy nowo odkrytej homofonii z odnowiona i niejako zaktualizowanapolifonia okreslany jest mianem póznego baroku. Kompozytorzy, którzy tu przynależa (Corelli, J. S. Bach), nadaja temu okresowi znaczenie wyjatkowe: jest on epoka konsolidacji i(nawet) schematyzacji okreslonych gatunków formalnych...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwertura włoska i francuska

    Polifonia traciła z biegiem lat na znaczeniu, jej miejsce zajmował styl monodyczny, którywkrótce opanował niemal wszystkie gatunki muzyki. Stare formy były kontynuowane,zmieniał sie stopniowo ich styl, ale hegemonia muzyki instrumentalnej wytworzyłazainteresowanie twórców formami nowymi. Z okresu wahan miedzy...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 632

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dramatyczna muzyka Haendla

    Haendel zainteresował sie najpierw opera. Poznaija bardzo wczesnie, majac lat 18, gdy wHamburgu zaczał działac jako skrzypek i kapelmistrz. Tu napisał swoje pierwsze cztery opery,z nich zachowała sie tylko Almira (1705). Po dwu latach tworzy swoja pierwsza opere włoska,Rodrigo. W pierwszej operze pisanej dla...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 392

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera włoska — Metastasio i libreciści operowi

    W XVIII wieku przewaał w Europie gatunek opery, który mona by nazwac operakoncertowa, w przeciwienstwie do opery dramatycznej X VI l wiek u. O operze stanowiłyodtad arie da capo, popisowe numery operowe, w których wielcy spiewacy mieli monosc nietylko zabłysnac swoim pieknym głosem, ale i wzruszyc do głebi...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oratoria Haendla

    O pozycji Haendla w dziejach muzyki zadecydowały w pierwszym rzedzie jego oratoria.Bogata twórczosc operowa była dobra szkola dla twórczosci oratoryjnej Haendla. Powstałe wAnglii oratoria Haendla ograniczaja sie do tematów biblijnych i mitologicznych.

    Wielkie oratoria biblijne (Suul, Izrael w Egipcie, Samson...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Georg Friedrich Haendel

    Georg Friedrich Haendel (Handel, 1685—1759) urodził sie w Halle, nauke muzyki rozpoczął majac 8 lat. Przeznaczony do zawodu prawniczego, kształcił sie w naukach muzycznych podkierunkiem organisty F. W. Zachowa. Studiował i prawo, i muzyke; był organista, duokomponował.

    W r. 1703 opuscił Halle, przeniósł...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 768

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera buffa

    Samodzielna opera buffa powstała na poczatku XVIII wieku: Patro Callieno delia Costa, 1709,z muzyka Antonia Orefice(ok. 1685—ok. 1727). Wielkim sukcesem tego rodzaju opery stałasie Pergolesego La serva.pad.rona. Włoska opera buffa i francuska opera comique (w Angliiich odpowiednikiem była ballad opera, w...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Stanisław Sylwester Szarzyński

    Stanisław Sylwester Szarzyński żył i działał na przełomie XVII i XVIII wieku (dokładnedaty nie sa-znane). Był czołowym przedstawicielem polskiego póznego baroku.

    W bibliotece kolegiaty w Łowiczu zachowała sie pewna ilosc utworów, głównie koncertów solowych wokalno-instrumentalnych (Jesu spes mea, Ave...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 202

    praca w formacie txt

Do góry