Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Rozwój sonaty klasycznej

    Sonata klasyczna jawi sie nam dzis z dystansu historycznego jako produkt dojrzałosci. Przedklasyczna sonata opierała sie na pomysłowosci niemal improwizacyjnej.

    W miare rozwoju formy ten typ inwencji musiał ustapic przemyslanej pracy motywi-czno-tematycznej,w której wszystko nabiera innego sensu, nawet...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 525

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Joseph Bodin de Boismortier

    Joseph Bodin de Boismortier (1689—1755) komponował w rónych zakresach muzyki, konkurował z innymi w dziedzinie baletów, motetów na wielkie chóry i kantat swieckich.Komponował z zadziwiajaca łatwoscia i gotowoscia do zmieniania stylów. Niemal wewszystkich jego utworach wana role odgrywaja flety, pisał te...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /785

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Domenic Scarlatti

    W pierwszej połowie XVIII w. ustalono (konwencjonalne z czasem) obsady w muzycekameralnej, formowano te nowe gatunki muzyki. Zalaki klasycznej sonaty znajdujemy wtwórczosci Domenica Scarlattiego (1685—1757), syna Alessandra, wybitnego mistrzaneapolitanskiego, działajacego jako klawesynista i organista na...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 475

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój symfonii klasycznej

    Przy końcu XVII i na poczatku XVIII wieku pojawia sie w filozofii racjonalizm: człowiek zaczął sie interesowac wszystkimi dziedzinami ycia, podstawa jego działania stał siekrytyczny rozum. W muzyce powstaja racjonalne reguły komponowania, nierzadko opierajacesie na szablonach. Racjonalnemu pradowi w muzyce...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 126

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nicola Porpora i Domenico Alberti

    Nicola Porpora (1686—1768), Neapolitanczyk, działał jako kapelmistrz i pedagog w rónychmiastach włoskich, a take w Wiedniu (gdzie był nauczycielem Haydna), Dreznie i w Londynie, gdzie z powodzeniem konkurował z Haendlem. Był wybitnym przedstawicielem opery włoskiej, mistrzem bel canta (którego uczył...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 352

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antonio Soler

    Uczniem D. Scarlaltego był Padre Antonio Soler (1729—1783), mnich, organista, kapelmistrzi kompozytor hiszpanski, autor muzyki koscielnej, kameralnej i sonat fortepianowych.

    Był niezwykle płodnym kompozytorem (ponad 400 kompozycji rónego rodzaju, wsród którychnie brak wzorowanych na nauczycielu utworów na...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /637

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Michel Corrette

    We Francji dał sie poznac jak o wielki wirtuoz swojej epoki Jean-Marie Leclair (1697—1764), zamordowany w Paryu na tle bliej nie wyjasnionym; tancerz i kompozytor, autorkoncertów skrzypcowych i sonat.

    Jeszcze bedac tancerzem w Turynie, Leclair komponował intermedia, uczył sie te gry skrzypcowej u słynnego...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 299

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giuseppe Tartini

    Na poczatku XVIII wieku pojawia sie we Włoszech szereg wybitnych indywidualnosci, którym przewodzi genialny skrzypek, pedagog i kompozytor Giuseppe Tartini (1692-1770).

    Tartini udoskonalił swoja gre do ówczesnych granic moliwosci; wykształconywszechstronnie, sam załoył w Padwie akademie muzyczna, gdzie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 193

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Louis Couperin

    Louis Couperin (ok. 1626—1661), organista i klawesynista francuski, naley wespół z bracmiFrancois (ok. 1630 — po 1708) i Charles'em Couperinem (1638—1679) do pierwszej generacjisłynnej we Francji muzycznej rodziny.

    Rodzina organistów Couperinów była we Francjirównie rozgałeziona, jak w Niemczech rodzina...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /858

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mistrzowie klawesynu

    Obok wirginału i pokrewnego mu szpinetu rozwijały sie w czasach baroku inne instrumentyklawiszowe: klawesyn (clavicembalo) i klawikord. Ton klawikordu — co wynikało z typumechanizmu — był słabszy od klawesynu, w którym struna nie była ju uderzana (tangentem),lecz wrecz szarpana (piórkiem kruczym).

    W...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 330

    praca w formacie txt

Do góry