Studia /78 798 prac/

  • Ocena brak

    Opera werystyczna

    Opera powstała we Włoszech i była — obok muzyki koscielnej — domena zainteresowanpokolen twórców. Kade kolejne pokolenie miało odmienna wizje dzieła dramatycznego. Przykoncu XIX wieku pojawia sie we włoskiej muzyce operowej kierunek werystyczny, oparty nanowej zasadzie wyboru tematu.

    Kompozytorzy odwracaja...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /1 898

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giuseppe Verdi

    W XIX wieku muzyka włoska — przez wieki decydujaca o rozwoju muzyki europejskiej —zeszła na plan dalszy i na tym planie pozostałaby- gdyby nie działalnosc Verdiego,najwiekszego twórcy opery włoskiej wieku XIX.

    Giuseppe Verdi (1813—1901) urodził sie wtym samym roku co Wagner, przez długie te lata byt mu...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /3 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dramat muzyczny Wagnera

    Wagner miał własna koncepcje twórczosci scenicznej. W pismach odżegnywał sie od opery—jego celem by! dramat muzyczny. Po niepowodzeniach w dziedzinie romantycznejopery Wagner dokładnie przemyslał moliwosci muzycznego dzieła scenicznego.

    W swoich planach był bezkompromisowy, był owładniety idei} teatru...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /1 960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Liszt

    Wielki pianista, koncertujacy wirtuoz, wybitny pedagog, twórca poematu symfonicznego —był Liszt fenomenem XIX wieku. Franz Liszt (1811 —1886), Wegier z pochodzenia (i przezWegrów uwaany nie bez powodu za twórce narodowego, choc kompozytor nie znał jezykaojczystego), urodził sie na Wegrzech i ju jako 9-letnie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /3 054

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Motywy przewodnie Wagnera

    Tak bardzo znamienne dla twórczosci scenicznej Wagnera motywy przewodnie nie były jego wyłacznym wynalazkiem: stosował je przed nim w muzyce znany mu dobrze Weber, awczesniej jeszcze Mozart i Gretry. Ale dopiero Wagner potrafił tym motywom nadacdramatyczny sens, wyznaczajac im role charakterystyki osób i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /2 548

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ferdinand Hiller

    Ferdinand Hiller (1811—1885), niemiecki pianista i dyrygent, kształcił sie we Frankfurcie nadMenem i Wiedniu, w latach 1828—1835 przebywał w Paryu, gdzie poznał wielu wybitnychmuzyków z Rossinim i Chopinem na czele.

    Działał w wielu miastach Europy, głównie jakodyrygent. Był take wybitnym krytykiem...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /783

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Symfonia programowa i poemat symfoniczny

    Berlioz jest w dziejach muzyki przede wszystkim twórca symfonii programowej. Kompozytorutrzymywał, e zaczyna tam, gdzie Beethoven skonczył. Symfonie Beel-hovena jawiły sieromantykom jako dzieła par excellence dramatyczne. Talent dramatyczny Berlioza i jegoteatralny sposób wyraania siebie w muzyce powiodły go...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /2 730

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ,,Meistersinger" i „Parsifal"

    Die Meistersinger von Nurnberg (Spiewacy norymberscy, 1867) pomyslani byli jako operakomiczna.

    Wagner zarzucił w tym dziele niemal wyeksploatowana chromatyke Tristana i starałsie dac dzieło muzycznie proste, bezpretensjonalne (wstep do Spiewaków norymberskichzaczyna sie od akordu C-dur i cały jest ujety w...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /824

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Richard Wagner

    Richard Wagner (1813—1883) był przede wszystkim twórca operowym. Jego inne dzieła (orkiestrowe, sonaty fortepianowe, krótkie utwory fortepianowe) sa uderzajaco bez znaczenia,moe tylko wybijaja sie piesni do tekstów Matyldy Wesendonck (1857—1858), ale teraczej jako studia wstepne do Tristana, niejako piesni...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /2 945

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fortepianowa twórczość Liszta

    Olbrzymie znaczenie w dorobku Liszta ma jego twórczosc fortepianowa. Jako pianista Liszt rozpoczał nowa ere wirtuozostwa. Zrazu nawiazał do wczesnoromantycznej mody błyskotliwejtechniki fortepianowej, jaka reprezentowali przed nim z wielkim powodzeniem Clementi,Dussek, Hummel, Field. Kalkbrenncr, Pixis i Czerny...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KotFilemon Dodano /10.04.2013 Znaków /2 330

    praca w formacie txt

Do góry