Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Metody wychowania - Metoda nagradzania

    Promowanie zachowań pożądanych z wychowawczego punktu widzenia za pomocą pochwał , gestów, nagród o charakterze materialnych wzmocnień i niematerialnych.

    Nagradzamy zachowania ale nie bezpośrednio po ich wystąpieniu, nie utrwalamy postaw utrwalonych, nie wymierzać w sposób ciągły, nie gwarantuje...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /356

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody wychowania - Metoda karania

    Oddziaływanie wychowawcze za pomocą świadomie stosowanych kar, celem zapobieżenia powtórzeń, zachowań negatywnych poprzez wyrażenie dezaprobaty, upomnienia, nagany, wykluczenia udziału w zabawie.

    Nie może być poniżaniem godności karanego, nie wolno stosować kar fizycznych, nie karać w gniewie, nie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /719

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Style kierowania wychowawczego

    - Styl demokratyczny- przekazywanie przez wychowawcę wielu funkcji do samodzielnego wykonania. Członkowie podejmują decyzje dot. spraw klasy, prowokuje dyskusje, członkowie sami kontrolują wykonywanie zadań. Wychowawca sam jest uczestnikiem zajęć. panują życzliwe i koleżeńskie kontakty a praca...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 128

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Cele wychowania ku podmiotowości

    a. orientacja podmiotowa i jej rozwijanie - (orientacja, zdolność do obdarzania człowieka sygnałów z otoczenia i właściwego na nich reagowania);

    Orientacja podmiotowa – nastawienie na aktywność sprawczą, które obejmuje:

    - generatywność – twórczość, kreatywność, zdolność człowieka do wybaczania...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /2 416

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Wychowanie ku podmiotowości

    Relacja zachodząca między ludźmi, którzy obdarzając się nawzajem szacunkiem i zaufaniem, otwierają się na siebie (na wzajemne wpływy), pobudzając nawzajem do aktywności, która jest podstawą budowania statusu podmiotowego; celem wychowania ku podmiotowości jest budowanie podmiotowości, czyli rozwijanie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /405

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Brak gotowości do ponoszenia konsekwencji własnego sprawstwa wskutek...

    niedojrzałości moralnej do podejmowania umów z ludźmi (Kwieciński, Michalik);

    nie dorastania do ról i sytuacji;

    zafałszowanego obrazu siebie jako kogoś doskonałego;

    braku jasno sprecyzowanych kryteriów, reguł postępowania;

    nadmiaru wolności i nieumiejętności jej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Aktywność nie - sprawcza wskutek...

    - postrzegania siebie w kategorii sprawca-pionek (teoria sprawca-pionek de Charmsa) – jako pionka nie mającego wpływu na to, co się dzieje, zdeterminowanego zewnętrznie;

    - ograniczenia lub pozbawienia człowieka swobody wyboru działań;

    - iluzji kontroli;

    - niedostatków w zakresie kompetencji do...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Ukierunkowanie na cudze preferencje wskutek...

    trudności z określeniem tego, co własne;

    przymuszania mającego związek z psychologicznym prawem jedności umysłowej tłumów (opisana przez Le Bona);

    oczekiwania na gratyfikację;

    uruchamiania mechanizmu pseudosamorealizacji (towarzyszy on niekiedy podporządkowaniu się jednostki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /471

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Status podmiotowy

    własne preferencje tzn., że człowiek zna wartości rozumie je, akceptuje, przejawia aktywność w zakresie ich kreacji, potrafi je przekształcić w cele dążeń, wytyczyć w oparciu o nie, wizje własnej przyszłości, a następstwie skonstruować program działania;

    aktywność sprawcza, czyli...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 168

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podmiotowość w wychowaniu - Założenia koncepcji statusu podmiotowego

    - podmiotowość nie jest stanem przyrodzonym i koniecznym do bycia człowiekiem, z nią się człowiek nie rodzi w gotowej postaci, ale nabywa ją, utrzymuje, lecz także i traci;

    - status podmiotowości jest przez jednostkę nadbudowywany na jej indywidualnym bycie ludzkim, jego istota jest związana z...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 011

    praca w formacie txt

Do góry