Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej - Wychowanie w skrajnej koncepcji behawiorystycznej

    Powyższy pogląd na wychowanie jest nade wszystko logiczną kon­sekwencją podstawowych założeń koncepcji behawiorystycznej w jej skrajnej wersji. Twórcą tej koncepcji jest John B. Watson (1919,1925), który stworzył ją jako pewnego rodzaju przeciwwagę dla klasycznej psychologii introspekcyjnej. Według...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /5 680

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej

    Istnieje co najmniej kilka odmian koncepcji behawiorystycznej. Na ogół mówi się o skrajnej lub umiarkowanej jej wersji. Przy czym wszy­stkie możliwe odmiany tej koncepcji łączy przekonanie, że każdy czło­wiek jest istotą zewnątrzsterowną czy — dobitniej mówiąc — reaktyw­ną, tzn. że jego zachowanie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /739

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy wychowania - Długotrwałość wychowania

    Inną ważną cechą wychowania jest jego długotrwałość. Właściwość ta sugeruje, iż każdy człowiek podlega przemianom własnej osobowo­ści niemal przez całe życie. Dlatego o wychowaniu można mówić nie tylko w odniesieniu do dzieci i młodzieży, lecz także wobec osób doro­słych. Nawet ludzie w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /761

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy wychowania - Relatywność wychowania

    Niebagatelną cechą wychowania jest jego relatywność. Wiąże się ona z trudnościami, jakich nastręcza przewidywanie skutków oddziały­wań wychowawczych. Na ogół przewidywanie takie ma charakter stwier­dzeń raczej hipotetycznych niż kategorycznych. Wynika to w znacznej mierze z zarysowanej wcześniej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /3 504

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy wychowania - Interakcyjność wychowania

    Podstawową cechą wy chowania j esttzw. interakcyjność. Oznacza to, iż proces wychowawczy zwykle ma miejsce w sytuacji interakcji, tj. współdziałania ze sobą wychowawcy i wychowanka. Współdziałanie to odbywa się na zasadzie wzajemności lub — używając terminologii cybernetyki — polega na sprzężeniu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /3 076

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy wychowania - Intencjonalność wychowania

    Inną powszechnie wymienianą cechą wychowania jest jego inten-cjonalność. Oznacza ona, iż wychowawca jest świadomy celów, jakie pragnie realizować w wyniku planowo organizowanej działalności wy­chowawczej. Chodzi tu o działalność zawodowych wychowawców, spe­cjalnie przygotowanych do pełnienia swej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /3 454

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy wychowania - Złożoność wychowania

    O złożoności procesu wychowania łatwo się przekonać choćby na podstawie niektórych teorii psychologicznych, tłumaczących mechanizm regulacji zachowań ludzkich (por. J. Kozielecki, 1995). Współcześnie większość z nich łączy przekonanie, iż zachowanie człowieka zależy zarówno od uwarunkowań...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /2 528

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie a opieka - Różnice między wychowaniem i opieką

    Przedstawione ścisłe powiązania wychowania z opieką i odwrotnie — opieki z wychowaniem — mogą sugerować, iż nie ma między nimiistotnych różnic. W istocie jednak stanowią one dwie odrębne dziedzi­ny działalności ludzkiej. Przede wszystkim opieka, w przeciwieństwiedo wychowania, jak podkreśla Zdzisław...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /3 073

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie a opieka - Związek między wychowaniem i opieką

    Wydaje się, iż rację miała Helena Radlińska (1961, s. 324), według której „we wszystkich czynnościach opiekuńczych odbywa się akt wy­chowawczy". Warto w tym miejscu także podkreślić, iż skuteczne wy­chowanie — jej zdaniem —jest pozbawione przesadnie interwencyj-nego charakteru; jest procesem...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /7 941

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie a opieka

    Pewne światło na dokładniejsze rozumienie wychowania rzuca także przekonanie o jego ścisłym związku z opieką, jak i zachodzącą między nimi różnicą. Przez opiekę rozumie się tu najogólniej zaspokajanie pil­nych potrzeb człowieka, któremu trudno byłoby samemu je zaspokoić lub który w ogóle jest...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Igor Dodano /31.08.2011 Znaków /467

    praca w formacie txt

Do góry