Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Ograniczenia poznawcze metody socjometrycznej

    Odwołując się do metody socjometiycznej wraz z poszczególnymi jej technikami, warto pamiętać o niektórych przynajmniej jej ograniczeniach poznawczych. Przede wszystkim przeprowadzone za jej pomocą badania odzwierciedlają tylko i wyłącznie aktualnie panujące w grupie stosunki interpersonalne, w tym także...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /6 383

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Warunki poprawności kryteriów socjometrycznych

    Wszystkie wspomniane kryteria zapewniają tym lepsze wyniki badań socjometrycznych — zdaniem N.E. Gronlunda — im bardziej:

    —    niedwuznacznie wskazują na rodzaj i istotę aktywności, zgodnie z którą osoby badane mają dokonać wyboru;

    —    dotyczą czynności lub sytuacji dobrze znanych członkom badanej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /1 048

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest analiza dokumentów

    Niektórzy analizę dokumentów — niezależnie od przyjętej nazwy, np. analizy treści — odnoszą w szczególności lub wyłącznie do dokumentów niepisanych, jak lysunki, prace ręczne i konstrukcyjne. Tutaj nazwą analizy dokumentów obejmuje się ich analizę w szerokim znaczeniu tego słowa, tj. dotyczy ona...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /2 061

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kryteria odnoszące się do wyborów pozytywnych i negatywnych

    W pierwszych kilkudziesięciu latach stosowania klasycznych badań socjometrycznych zalecano przede wszystkim formułowanie pytań, odnoszących się do wyborów pozytywnych. Zakładano, że pytania domagające się wyborów negatywnych stawiają osoby badane w sytuacjach sztucznych (nieautentycznych); większość z...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /1 684

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kryteria a liczba wyborów pozytywnych i negatywnych

    Przy formułowaniu pytań (kategorii) socjometiycznych badacz musi często rozstrzygać problem, czy domagać się w odpowiedzi na postawione pytania dowolnej, czy ograniczonej liczby wyborów (np. 2, 3, 5). Zaleca się na ogół ograniczoną liczbę wyborów ze względu na możliwość łatwiejszego wykorzystania...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /3 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zalety badań testowych

    Na ogół uznaje się dużą użyteczność testów osiągnięć szkolnych w badaniach pedagogicznych. Nade wszystko pozwalająone zbadać w miarę dokładnie poziom wiadomości i umiejętności uczniów, co w zasadzie rzadko możliwe jest za pomocą tradycyjnej formy „odpytywania” przez nauczycieli. Otóż ten sam...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /2 729

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co rozumie się przez metodę socjometryczną

    A. Bjerstedt (1956) — znakomity znawca metody socjometrycznej — określa jąjako „ilościowe badanie stosunków międzyludzkich w aspekcie faworyzowania, obojętności i odrzucenia w określonej sytuacji wyboru” (za J. Friedrichs, 1990, s. 255). Polega ona głównie na dokonywaniu wyborów pozytywnych lub negatywnych...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /3 220

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele metody socjometrycznej

    Inną charakterystyczną cechą metody socjometrycznej jest to, iż dotyczy ona głównie badania stosunków interpersonalnych, w tym zwłaszcza żywionych przez badanych uczuć sympatii i antypatii, a także obojętności wobec członków określonej grupy. Mówi się tam o stosunkach przyciągania (atrakcji), jak...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /7 997

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jednolita struktura zadań testowych

    Każdy typ zadania testowego ma charakterystyczną dla niego strukturę. Stanowi ona jego cechę konstytutywną. Omówiona została w związku z przedstawionymi już poszczególnymi typami zadań testowych. Świadczą one o dużych możliwościach manipulowania wiadomościami szkolnymi celem sprawdzenia poziomu i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /1 625

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby formułowania zadań testowych

    Wszelka, a więc nawet najbardziej wypróbowana struktura zadania, nie gwarantuje dostatecznej wartości diagnostycznej testu wiadomości szkolnych. Wymaga ona przede wszystkim odpowiedniego ujęcia słownego pytań lub twierdzeń, z których się składa. Pytania i twierdzenia te mogą być sformułowane w taki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /3 942

    praca w formacie txt

Do góry