Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    POGLĄDY THOMASA GORDONA - Mity dotyczące dzieci i wychowawców

    Nie jest już prawdą to, że dziecko:

    nie jest jeszcze pełnowartościowym człowiekiem (ono nim jest, a relacje między rodzicami i dziećmi należy rozpatrywać na równi z pozostałymi stosunkami międzyludzkimi);

    jest złe z natury więc trzeba je dyscyplinować stosując wobec niego surowe kary...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /3 301

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POGLĄDY THOMASA GORDONA - Blokady komunikacji wg. Gordona

    Nakazywanie, komenderowanie, polecanie. Przykład: „Przestań się użalać i weź się do roboty!”.

    Ostrzeganie, groźba: „Jeżeli nie będziesz dużo pracował, nie masz co marzyć o dobrych stopniach w tej klasie”.

    Moralizowanie, głoszenie kazań: „Wiesz dobrze, że z chwilą, gdy...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /1 907

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POGLĄDY THOMASA GORDONA - Cel wychowania, wg. Gordona

    Celem wychowania, wg Gordona jest powstanie jednostki:

    autonomicznej, twórczej i niezależnej, mogącej realizować własne możliwości;

    samodzielnej w radzeniu sobie z problemami;

    zdolnej do zaspokajania własnych potrzeb, odpowiedzialnej za siebie, zdolnej do samokontroli i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /1 548

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POGLĄDY THOMASA GORDONA

    Koncepcję Thomasa Gordona „wychowanie bez porażek” uznać należy za pedagogię, czyli odmienny paradygmat edukacyjny, ze względu na takie jej cechy:

    „źródła swej koncepcji T. Gordon wywodzi z psychologii humanistycznej, przyjmując za nią koncepcję człowieka;

    opiera ją na teorii stosunków...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /2 301

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA - Humanistyczna

    Docenia ludzką aktywność. Mamy tu do czynienia z holistycznym i personalistycznym ujęciem człowieka, które pozwala wyakcentować jego intencjonalność i transcendencję. Człowiek posiada predyspozycje wrodzone, czyli surowiec dla rozwoju i tworzenia własnej osobowości. Wewnętrzna struktura człowieka to...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /957

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA - Poznawcza

    Człowiek jest twórczym, samodzielnym podmiotem, który potrafi decydować o swoim losie i ma na niego wpływ. Ludzkie działanie jest świadome i intencjonalne. Jest nie tylko reakcją na bodziec, jak twierdzili behawioryści, ale również interpretacją informacji, które pochodzą z zewnątrz, dzięki strukturom...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /1 287

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA - Psychodynamiczna

    W psychologii ogólnej przybiera nazwę psychoanalizy. Mamy tu do czynienia z nieuświadomionymi wewnętrznymi siłami człowieka, które sterują ludzkim zachowaniem. Siły te pochodzą z trzech źródeł: z popędów, potrzeb oraz dążeń ludzkich. Ogromna energia psychiczna, która rodzi się z tych nieświadomych...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /1 620

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA - Behawioralna

    Akcentuje wpływ środowiska zewnętrznego na człowieka i podkreśla możliwości manipulowania, sterowania człowiekiem. Zachowanie człowieka całkowicie zależy od bodźców zewnętrznych, jest reakcją na bodźce. Rozwój człowieka to proces wytwarzania (uczenia się)poszczególnych nawyków. Behawioryzm jest...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /06.09.2011 Znaków /861

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ ADOPCJI - Obszary problemowe

    a) Procedura adopcyjna

    Zgłoszenie: każda rodzina może skontaktować się z Ośrodkiem korzystając z telefonu lub Internetu. Uzyska potrzebne informacje oraz zostanie zaproszona na rozmowę wstępną do Ośrodka. Można zgłosić się osobiści, wtedy spotkanie to zamienia się we wstępna rozmowę...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /05.09.2011 Znaków /2 635

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MODEL JEDNOLITEGO SYSTEMU OPIEKI WYCHOWAWCZEJ NAD DZIEĆMI OSIEROCONYMI I OPUSZCZONYMI W POLSCE - Forma opieki całkowitej: Formy resocjalizacyjne

    Policyjne izby dziecka – jest placówką opiekuńczo- wychowawczą funkcjonującą przy Rejonowej Komendzie Policji. Realizując zadania w zakresie zwalczania demoralizacji i przestępczości nieletnich, policja uprawniona jest do zatrzymania nieletniego w w/w placówce. Umieszczenie w izbie nastąpić ma na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Wasyl Dodano /05.09.2011 Znaków /1 929

    praca w formacie txt

Do góry