-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Sprawy finansowe
Niewspółmierne do potrzeb środki finansowe na pokrycie delegacji oraz wydatki rzeczowe (m.in. na zakup materiałów biurowych, sprzętu audiowizualnego, specjalistycznego oprogramowania itp.).
Ograniczone środki na zakup testów i pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych. Specjaliści są...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Doskonalenie zawodowe pracowników poradnictwa
Wysokie koszty szkoleń przeznaczonych dla pracowników poradni (specjalistyczne szkolenia często kilkakrotnie przekraczają miesięczne pobory pracowników) i niedostosowanie środków finansowych do ich potrzeb.
Niewystarczająca opieka merytoryczna zapewniana specjalistom poradni realizującym...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Niewystarczająca obsada kadrowa
Stały wzrost zapotrzebowania na specjalistyczną pomoc i nadal zbyt mała obsada kadrowa poradni, by sprostać zadaniom oraz oczekiwaniom rodziców.
Brak pracowników ze specjalistycznym przygotowaniem do realizacji wszystkich zadań statutowych zwłaszcza w poradniach, które zatrudniają od 3 do 5...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Warunki realizacji zadań
Trudna sytuacja lokalowa niektórych poradni, m.in. zbyt mała liczba sal do prowadzenia terapii grupowej oraz pomieszczeń do realizacji zadań z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Słabe wyposażenie poradni w pomoce do prowadzenia zajęć terapeutycznych.
Brak nowych testów...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Uregulowania prawne
1. Słabe doprecyzowanie pojęć dotyczących zadań poradnictwa w aktualnie obowiązujących aktach prawnych i w związku z tym częste problemy z interpretacją niektórych przepisów (np. dotyczących wydawania orzeczeń o potrzebie indywidualnego wychowania przedszkolnego).
2. Brak jednoznacznych przepisów...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Współpraca z instytucjami i placówkami oświatowymi oraz pozaoświatowymi: Współpraca z zagranicą
Na podkreślenie zasługuje również fakt, że w okresie sprawozdawczym specjaliści poradni, w znacznie szerszym zakresie, nawiązali współpracę z zagranicznymi partnerami, współuczestnicząc w różnych międzynarodowych programach, projektach oraz konferencjach. Próby te zostały potraktowane w sprawozdaniach...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Współpraca z instytucjami i placówkami oświatowymi oraz pozaoświatowymi
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne zajmują znaczącą pozycję w strukturze instytucji wprowadzajacych zagadnienia profilaktyki, terapii i wychowania na różne płaszczyzny życia społecznego (władze, instytucje, media), stając się coraz ważniejszymi partnerami dla przedstawicieli oświaty oraz decydentów...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - FORMY POMOCY UDZIELANEJ NAUCZYCIELOM, RODZICOM I WYCHOWAWCOM
Pracownicy poradnictwa, realizując zadania statutowe, ukierunkowywali swoje działania również na:
pedagogów i psychologów szkolnych,
nauczycieli i wychowawców klasowych,
wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych,
rodziców,
inne zainteresowane osoby dorosłe.
W zajęciach...
-
Ocena brak
Młodzieżowy Telefon Zaufania
Formą pomocy bezpośredniej udzielanej dzieciom, młodzieży, rodzicom oraz wychowawcom i nauczycielom były porady w Młodzieżowych Telefonach Zaufania funkcjonujących na terenie całej Polski z siedzibą w poradniach. W bieżącym roku sprawozdawczym udzielono 44 762 porad.
Z uzyskanych informacji wynika, że...
-
Ocena brak
DZIAŁALNOŚĆ DIAGNOSTYCZNA PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
Publiczne poradnie, jak co roku, prowadziły działalność diagnostyczną, terapeutyczną, profilaktyczną i doradczą. Oddziaływania specjalistów koncentrowały się m.in. na: pracy z dzieckiem i rodziną, terapii logopedycznej, psychoterapii, psychoedukacji, doradztwie, interwencji w środowisku ucznia...