Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Użyteczność metodologii badań pedagogicznych

    Metodologia badań pedagogicznych ma niewątpliwie do odegrania doniosłą rolę w skutecznym postępowaniu badawczym na gruncie pedagogiki. Bez bliższej znajomości wiedzy metodologicznej niemożliwe jest poprawne konstruowanie i przeprowadzanie badań na jakikolwiek temat. Nieliczenie się z zaleceniami...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /3 355

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na czym polega podejście pluralistyczne?

    Nie wdając się w szczegóły, można powiedzieć, iż w pluralistycznym podejściu badawczym uznaje się za celowe zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. To oznacza, że badacz nie ogranicza się wyłącznie do ilościowego lub jakościowego opisu czy analizy badanych faktów, zjawisk, procesów, zdarzeń...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /2 339

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Potrzeba badań ilościowych w pedagogice

    Badania ilościowe w pedagogice, zgodne z pozytywistycznym lub neopozy-tywistycznym paradygmatem postępowania badawczego, zaczęto stosować na szerszą skalę dopiero mniej więcej od lat sześćdziesiątych XX wieku. Usiłowano w ten sposób nadrobić braki wiedzy z lat poprzednich. Niestety zamiar ten nie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /6 309

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komplementarność badań ilościowych i jakościowych

    Nie ulega zatem wątpliwości, że zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe mają do odegrania w pedagogice doniosłą rolę. Pomimo to jedni pedagodzy skłaniają się bardziej do prowadzenia badań ilościowych niż jakościowych i vice versa. Niektórzy zaś kwestionują możliwość jakichkolwiek badań...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /2 821

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest metodologia badań pedagogicznych?

    Najogólniej mówiąc, metodologia badań pedagogicznych jest nauką o zasadach i sposobach postępowania badawczego zalecanych i stosowanych w pedagogice. Przez zasady, czyli reguły lub normy takiego postępowania, rozumie się pewne najogólniejsze dyrektywy (zalecenia), mające na celu ułatwienie w miarę...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /634

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby uprawiania metodologii badań pedagogicznych

    Na ogół mówi się o dwojakim sposobie uprawiania metodologii badań pedagogicznych — podobnie zresztą jak w przypadku innych badań naukowych, tj. w sposób opisowy lub normatywny. Metodologia uprawiana w sposób opisowy zajmuje się faktycznie stosowanymi sposobami w postępowaniu badawczym. To znaczy, interesuje...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /jolka Dodano /26.05.2014 Znaków /2 002

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pedagodzy ze znajomością języka niemieckiego

    O tym, że naszym zachodnim sąsiadom brakuje wykwalifikowanych pracowników z wykształceniem technicznym ostatnio jest dość głośno. Okazuje się jednak, że Niemcy cierpią również na deficyt pracowników oświaty – w tym nauczycieli w przedszkolach.

    W Niemczech każde dziecko powyżej 3 roku życia może...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /przedszkolanki Dodano /09.01.2012 Znaków /2 583

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Jak mówić o prawach dziecka?

    Prawa dzieci to nie paragrafy i ich  łamanie. To konkretne, realne sytuacje, to określone normy zachowania i podejmowane działania. Prawa te realizowane są w konkretnej rzeczywistości  i konkretnych środowiskach: w rodzinie, szkole, grupie rówieśniczej,  z aktywnym uczestnictwem dzieci i młodzieży. ...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /5 482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Czy w Polsce można bić dzieci?

    Konwencja o prawach dziecka: Każde dziecko ma prawo do ochrony przed poniżającym traktowaniem i karaniem oraz wszelkimi formami przemocy (art.: 2, 19, 28, 34, 35, 37, 39).  

    Zakaz stosowania kar cielesnych wynika jednoznacznie z przepisów Konstytucji RP, która w art. 40 zakazuje tortur, okrutnego, nieludzkiego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /2 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Obowiązki dziecka

    Obowiązki dziecka wynikają z ról jakie pełni: roli ucznia, członka rodziny, wychowanka placówki, członka jakiejś społeczności, uczestnika zajęć itp.   

    Obowiązki wynikają ze specyfiki danego środowiska i roli jaką w nim pełni dziecko. Jest to np. obowiązek:

    -  Aktywnego uczestnictwa w  życiu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /1 067

    praca w formacie txt

Do góry