Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    OBSZARY ZAGROŻEŃ WSPÓŁ. ŚROD. WYCHOWAWCZEGO

    Obszary:

    1. Dotyczy funkcjonowania szkoły,

    2. Obszar wych. pozaszkolnego,

    3. Niekorzystne zmiany w sferze wartości,

    4. Osamotnienie współczesnego człowieka,

    5. Zagrożenie w sferze informacji (eksplozja inf., dezinformacja, relatywizm poznawczy, etyczny),

    6.W sferze interakcji,

    7. Ekspansja kultury...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /583

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    REINTERPRETACJA POJĘCIA ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE, UWARUNKOWANIA, ROZUMIENIE POJĘCIA: ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE CZŁOWIEKA

    Dziś pojęcie środowiska wychowawczego uległo trochę zmianie, która uwarunkowana jest czynnikami:.

    I GRUPA – procesy, zjawiska, wydarzenia jakie miały miejsce w skali globalnej świata

    II GRUPA - czynniki o charakterze rodzinnym związane u nas w kraju a procesami transformacji systemowej (politycznej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 777

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RELACJE: ŚRODOWISKO A ROZWÓJ CZŁOWIEKA

    W świetle teorii naturalistycznej - środowisko jest traktowane jako miejsce naturalnego rozwoju dziecka, w którym zachodzi pielęgnowanie tego rozwoju.

    W świetle teorii pozytywistycznej - środowisko to ogół warunków celowo i świadomie organizowanych, prowadzących do określonych zmian rozwoju dzieci i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 032

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE WYCHOWANIA , PODMIOTOWOŚĆ WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU JEGO ŻYCIA

    Wychowanie wg. Radlińskiej – to pomoc w procesie wzrastania i pomoc w procesie wdrażania, wprowadzania w świat społeczny i świat kultury.

    Wychowanie w świetle pedagogiki humanistycznej – proces , który ma służyć człowiekowi. Zakłada się, że człowiek to jednostka wolna, indywidualna, jest najwyższą...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /979

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WSPÓŁCZESNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE

    W świetle pedagogiki humanistycznej ( prof. A. Przecławska, prof. Kawula, prof. A. Kargulowa) – Środowisko wychowawcze tworzy:

    Kultura stosunków między ludźmi, kontakty, porozumiewanie się, umiejętność porozumiewania się

    Świat symboli kulturowych, wartości materialne i duchowe, które są...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 129

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚRODOWISKO KULTUROWE

    Środowisko kulturowe – tworzy ogół wartości, dóbr materialnych i duchowych udostępnionych i przekazywanych przez pokolenia starsze; ma charakter obiektywny.

    Środowisko kulturowe może stać się subiektywne wychowawczo wtedy, gdy bodźce z tego środowiska zostaną przyjęte przez człowieka i przeżyte w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /492

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚRODOWISKO SPOŁECZNE

    wg.Znanieckiego – środowisko społeczne tworzą jednostki, grupy społ., z którymi człowiek styka się w ciągu życia stale przez czas dłuższy lub tylko chwilowo, publicznie lub prywatnie, w sposób pośredni lub bezpośredni.

    Środowisko społ., dziecka tworzy szkoła, grupa rówieśnicza, sąsiedzka...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /623

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE ŚRODOWISKA W ŚWIETLE TEORII EDUKACJI HUMANISTYCZNEJ

    TEORIA EKOLOGI HUMANISTYCZNEJ – BRONFENBRENNER

    Środowisko tworzy ogół warunków materialnych i niematerialnych oraz ich wzajemne powiązania. Teoria ta uwzględnia aktywna rolę człowieka w środowisku (budowaniu, przekształcaniu).

    4 sfery tworzące środowisko w świetle tej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 299

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROZWÓJ WYCHOWANIA POZASZKOLNEGO W POLSCE

    POCZĄTKI- Komisja Edukacji Narodowej, rozwój różnych form ed. pozaszkolnej: świetlice, tereny gier i zabaw

    1920-35 r. – dynamiczny rozwój różnych form eduk.: świetlice, ogrody jordanowskie, ogniska przyjaciół dzieci, domy kultury, biblioteki, czytelnie dla dzieci najbiedniejszych, ZHP, chóry, koła...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 934

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ED. RÓWNOLEGŁA: GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁANIA, OGNIWA EDUKACJI, NOWE WYZWANIA

    KIERUNKI DZIAŁANIA; NOWE WYZWANIA:

    edu. równoległa musi przestrzegać zasady indywidualności. niezależności, autonomii człowieka

    musi szanować prawo człowieka do własnego bytu, do samo kształtowania się

    ma być edukacją trzech żyjących pokoleń: dzieci i młodzieży, ludzi czynnie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 377

    praca w formacie txt

Do góry