Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    POJĘCIE, ISTOTA, CECHY CZASU WOLNEGO

    Wyróżniamy:

    czas zajęty – obowiązkami koniecznymi np. nauka szkolna, praca zawodowa, spożywanie posiłków

    czas wolny – od obowiązku wykonania jakiejś czynności, czynności podejmujemy dobrowolnie, występuje tu własna motywacja

    wg. Izdebskiej: to ten okres w ciągu doby, który pozostaje po...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 868

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Twórcy pedagogiki społecznej, jej przedstawiciele

    Helena Radlińska - „Pedagogika społeczna” Wrocław 1961

    Aleksander Kamiński –uczeń Radlińskiej, związany z U. Łódzkim, tam stworzył silny ośrodek pedagogiki społecznej, badał wszelkie zagadnienia wchodzące w skład przedmiotu ped. społ., „Funkcje pedagogiki społecznej”, „Studia i szkice...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 328

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OBSZARY ZAINTERESOWAŃ PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ

    Wg. Radlinskiej – Pedagogika społeczna jest nauką praktyczną, rozwijającą się na skrzyżowaniu nauk o człowieku, biologicznych i społecznych z etyką i kulturoznawstwem ( teorią i historią kultury) dzięki własnemu punktowi widzenia. Można go najkrócej określić jako zainteresowanie wzajemnym...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 152

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZEDMIOT PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ

    Przedmiotem jest środowisko wychowawcze człowieka. Interesuje się nie tylko najbliższym środowiskiem, ale także tym co dociera do niego w sposób pośredni np., przez media. Skupia się na tym jak środowisko wpływa na wychowanie, analizuje warunki umożliwiające zaspokajanie potrzeb rozwojowych człowieka w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAKŁAD PRACY JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE

    Instytucja formalna, ma określoną strukturę, system stanowisk i zbiór zależności, są tu określone wzory postępowania, normy, obyczaje; relacje między pracownikami, kształtują się pewne cechy, postawy, poglądy, kultura pracy (wiedza, umiejętności, nawyki, fizyczne warunki pracy, stosunek pracowników...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 643

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPY GRUP RÓWEIŚNICZYCH

    1. wiek: homogeniczne - skupiające rówieśników, heterogeniczne – w różnym wieku

    2. Płeć: jednorodne, mieszane

    3.stopień spoistości: zwarte – funkcje złożone, częste spotkania, luźne: funkcje proste,

    4.Społeczna postawa funkcjonowania grup: celowe – działalność oparta na regułach, przewidziana...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    FUNKCJE WYCHOWAWCZE GRUPY RÓWIEŚNICZEJ

    Staje się głównym kreatorem osobowości młodego człowieka : rozwój osobowości autonomicznej w pełnieniu ról społecznych w grupie lub rozszerzając zakres doświadczeń jednostki poprzez zaspokajanie jej potrzeb i zainteresowań nie zrealizowanych w stosunkach z dorosłymi.

    1. Funkcje makrospołeczne:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 465

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE I WARUNKI ISTNIENIA GRUP RÓWIEŚNICZYCH

    Grupa rówieśnicza – organizm społeczny wyróżniony spośród innych nie ze względu na cechę demograficzną – wieku, lecz ze względu  na typ więzi, bliskie, nacechowane wzajemną aprobatą uczestnictwo.

    Warunki istnienia grup rówieśniczych:

    1. Podstawę istnienia grup rówieśniczych stanowią ich cele:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BEZDOMNOŚĆ

    Bezdomność – względnie trwała sytuacja człowieka pozbawionego dachu nad głową albo nie posiadającego własnego mieszkania. Stan ten może być efektem dobrowolnego wyboru (włóczęgostwo), desperackich decyzji (uchodźstwo), własnych lub cudzych zachowań dewiacyjnych (wykwaterowanie na skutek nie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UBÓSTWO – ISTOTA, RODZAJE

    Ubóstwo – brak dostatecznych środków materialnych do życia, bieda, niedostatek.; stan niezaspokojenia pewnych potrzeb, które w danym społ., są uznawane za konieczne i niezbędne do normalnego rozwoju i funkcjonowania człowieka.

    Rodzaje ubóstwa:

    * absolutne (bezwzględne) – kryterium ubóstwa to warunki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /3 861

    praca w formacie txt

Do góry