Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Teoretyczne założenia humanistycznej strategii badań naukowych

    1) Badane są fenomeny – zjawiska niepowtarzalne, jednostkowe, wytwory kultury, wytwory psychofizyczne

    2) Zjawiska społeczne, związane z człowiekiem są inne niż zjawiska przyrodnicze

    3) Badacz opiera się na własnej interpretacji

    4) Badacz rezygnuje ze ścisłego planu badawczego, formułuje natomiast...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 250

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Obszary zmian w przedmiocie badań pedagogiki XX wieku

    1) Rozszerzanie się terenu oddziaływań pedagogicznych w górę i w dół życia ludzkiego – niemowlęta, dorośli, ludzie starzy – wychowanie całościowe

    2) Zmiana charakteru wychowania z indywidualnego na grupowe, musi się ono odbywać w zespołach

    3) Powstawanie nowych instytucji wychowawczych...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /967

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PARADYGMATY PEDAGOGICZNE - DIDASKALOCENTRYZM

    Uprzywilejowanie społeczeństwa jako zasadniczej kategorii konstytuującej edukację. Społeczeństwo tworzy trwałe struktury praktyki edukacyjnej. Uczniowie stanowią ważne ogniwo łańcucha ciągłości kulturowej – przeniosą ją kolejnym pokoleniom. Szkoły tworzą niezbędne kadry dla wszystkich dziedzin...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 966

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PARADYGMATY PEDAGOGICZNE - PAIDOCENTRYZM

    Obejmuje paradygmat humanistyczny i interpretatywny. Za główny cel przyjmuje swobodny rozwój dziecka, przekładając interes jednostki nad interes społeczeństwa. Zapoczątkował go Rousseau. Główne źródło rozwoju tkwi w samym dziecku. Edukacja powinna pozwolić dziecku na ujawnienie zdolności, a następnie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 404

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj jeden wskazany paradygmat pedagogiczny w wybranych kategoriach pedagogicznych

    Paradygmat – dotyczy bezpośrednio przedmiotu danej nauki – „obszaru rzeczywistości”. Jest zbiorem ogólnych przesłanek, czyli zdań stanowiących podstawę wnioskowania o jakimś przedmiocie.

    Paradygmat pedagogiczny – zbiór ogólnych założeń koniecznych do zdefiniowania edukacji, stanowiących punkt wyjścia...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 484

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Założenia teoretyczne założenia empirycznej strategii badań naukowych

    Powstała na podstawie oświeconego empiryzmu i racjonalizmu. Jest to epistemologiczna teoria dotycząca poznania. Formułuje tezę, że człowiek poznaje świat za pomocą 5 zmysłów, następnie przetwarza je za pomocą rozumu lub myślenia dokonując opisu i uogólnień – jest to racjonalne lub logiczne myślenie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 467

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Miejsce pedagogiki w poznanych systemach klasyfikacyjnych nauki i według poglądów współczesnych pedagogów polskich

    1) Klasyfikacja UNESCO

    n. przyrodnicze

    n. inżynieryjne

    n. medyczne

    n. rolnicze

    n. humanistyczne – pedagogika

    2) Thesaurus (1977 r.)

    Dz. Ogólny

    Przyrodoznawstwo i technologia

    Nauki o wychowaniu – pedagogika

    n. o kulturze

    n. o komunikacji

    n. o...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 696

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna

    1) Przedszkolna – teoria wychowania przedszkolnego oraz zespół praktycznych wskazań dla nauczyciela, jak w przedszkolu realizować program w poszczególnych grupach wiekowych i jak prowadzić pracę wychowawczo-dydaktyczną. Problemy badawcze:- przygotowanie do nauki czytania i pisania …………

    2) Wczesnoszkolna –...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 842

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZWIĄZKI PEDAGOGIKI Z INNYMI DYSCYPLINAMI NAUKOWYMI

    Pierwszorzędowe (nie możę bez nich istnieć): psychologia rozwojowa, socjologia wychowania, etyka

    Drugorzędowe (obficie korzysta z ich dorobku): historia, kulturologia, biologia, teologia, antropologia

    Trzeciorzędowe (może uwzględniać ich wyniki badań): estetyka, demografia, higiena...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyferencjacja w pedagogice - KRYTERIA PODZIAŁU WG. S. KAWULI

    K. celów działalności wychowawczej (dydaktyka i teoria wychowania)

    K. metodologiczne (p. ogólna, społeczna)

    K. instytucjonalne (p. szkolna, przedszkolna, szkoły wyższej, wojskowa)

    K rozwojowe ( p. okresu żłobkowego, wczesnoszkolnego, dzieci i młodzieży, andragogika)

    K. rodzaju...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /674

    praca w formacie txt

Do góry