Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Etyczne wymiary pracy nauczyciela - Co składa się na ten wymiar etyczny: Inne

    1. Proces komunikowania- etyka mowy

         a. Dziecko jest mało odporne na słowa a ludzie są bezrefleksyjni właśnie gdy wypowiadają słowa do dzieci

    2. Poszanowanie godności ucznia- dziecko w kontakcie z nauczycielem musi wiedzieć że się liczy

    3. Odpowiedzialność nauczyciela za własny rozwój-...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /458

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etyczne wymiary pracy nauczyciela - Co składa się na ten wymiar etyczny: Kategoria oceny ucznia

    a. Dzisiaj ocena jest generalizowana na człowieka, fetyszyzacja ocen

    b. Nauczyciele zajmują się diagnozą braków (nie umiesz, nie rozumiesz) a nie diagnozą mocy, bez której nie powinna być wygłoszona diagnoza braków. Dziecko może sobie nie poradzić tylko z diagnozą braków, diagnoza operacyjna to...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etyczne wymiary pracy nauczyciela - Co składa się na ten wymiar etyczny: Odpowiedzialność nauczyciela

    a. identyfikowanie się ze skutkami własnych działań (odpowiedzialność sięga tak daleko jak moc człowieka), nauczyciel odpowiada za rozwój umysłu wielka odpowiedzialność. Jest to odpowiedzialność moralna a nie prawna bo skutki pracy nauczyciela są niewymierne.

    b. Nauczyciel bezdyskusyjne odpowiada za...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /882

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etyczne wymiary pracy nauczyciela

    Na zmiany w tym aspekcie wpływ mają:

    reforma oświaty- zakłócenia lokalne

    przyspieszenie zmian w świecie (książka „Trzy fale”- do XVIIw- fala rolnicza, do lat 50- przemysłowa, od 1952-społeczeństwo informacyjne = wiedzy)

    Nauczyciele jako tłumacz świata a nie przewodnik, świat nie ma...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /938

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontekst pracy nauczyciela

    Praca nauczyciela ma charakter intelektualny, umiejętności i czynności praktyczne nauczyciela są z natury intelektualne

    Najlepszym sposobem uciszenia uczniów jest zainteresowanie, trzeba ich „uwieść”

    Nauczycielska indywidualność

    W zawodzie nauczyciela ważne jest energetyzowanie, zasilanie. Bywają...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 638

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Specyficzne tło pracy nauczyciela

    Warunki pracy: niedookreślone, zmienne, bardzo dynamiczne i niestandardowe

    Plan pracy nauczyciela jest modyfikowany w toku lekcji, obraz lekcji kształtuje się w jej trakcie- dlatego nauczyciel nie działa odtwórczo. Nauczyciel działa twórczo i w biegu- nie może zawieść toku lekcji i pomyśleć w spokoju...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 027

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Natura działania pedagogicznego

    Charakterystyczna struktura czynności zawodowych: nauczyciel nie posługuje się specyficznymi narzędziami np.: jak zegarmistrz. Ile dzieci tyle sposobów pracy z nimi, aby osiągnąć rezultat.

    Warunki w których pracuje nauczyciel są labilne (zmienne). Praca nauczyciela jest podwójnie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /672

    praca w formacie txt
  • Ocena 1.0

    Struktura kompetencji nauczycielskich

    wpływ kontekstu społecznego (obiektem działań zawodowych nauczyciela jest inny człowiek) na specyfikę pracy nauczycielskiej

    specyfika działania pedagogicznego a możliwość realizacji założeń racjonalności technicznej

    praca nauczyciela jako działanie komunikacyjne (różnice między...

    Ocena /1.0 Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /590

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Miejsce ambiwalencji w kwalifikacjach nauczycielskich

    1.zmiana znaczenia terminu (pojęcie ambiwalencji w tradycyjnym i współczesnym znaczeniu)

    2.rozumienie pojęcia ambiwalencji w odniesieniu do nauczycielskich kwalifikacji zawodowych

    3.znaczenie zdolności do przeżywania ambiwalencji w pracy nauczyciela

    4.dwa rodzaje ambiwalencji :

       - ambiwalencja wpisana w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /398

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teorie osobiste nauczycieli

    czym jest pedagogiczna teoria osobista

    cechy, struktura, funkcje teorii osobistych

    znaczenie wiedzy osobistej w regulowania działania pedagogicznego

    teoria osobista nauczyciela jako podstawa działania pedagogicznego

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /244

    praca w formacie txt

Do góry