Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    ZAUFANIE – FUNDAMENT SPOŁECZEŃSTWA - KAPITAŁ SPOŁECZNY

    Zasoby i korzyści płynące z określonego usytuowania w sieciach społ.

    - Nie każda sieć relacji stanowi kapitał społ.; nie ma tego charakteru sieć narzucona.

    - Aby pełnić funkcję kapitału społ., sieć musi być budowana dobrowolnie, spontanicznie.

    - Najpewniejszy i najpełniejszy dostęp do zasobów...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /702

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAUFANIE – FUNDAMENT SPOŁECZEŃSTWA - Społeczeństwa niskiego zaufania

    Dominuje w nich kultura cynizmu (rozpowszechnione przeko-nania o powszechnym braku wiarygodności, uzasadniające nieufność i podejrzliwość jako właściwą postawę). Ludzie są pod presją społ., aby nikomu nie ufali. Kręgi nieufności i niewiarygodności poszerzają się, a kręgi zaufania i wiarygodności...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /384

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAUFANIE – FUNDAMENT SPOŁECZEŃSTWA - Społeczeństwa wysokiego zaufania

    Wytwarza się w nich i umacnia kultura zaufania (normaty-wny ideał ufności). Ludzie są pod presją społ., aby ufali innym i aby byli wiarygodni wobec innych. Kręgi zaufania i wiarygodności poszerzają się, a nieufności i niewiarygodności ulegają redukcji.

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /265

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co przemawia za tym aby nauczanie języków obcych wprowadzić już w przedszkolu

    Języki otwierają drzwi do przyjaźni, wiedzy, świata. Dzieci uczą się języka obcego w sposób miły i łatwy. Im są młodsze, tym szybciej i naturalniej przyswajają sobie obcą mowę. Wcześnie uczone języka obcego, nie doświadczają oporów i zahamowań związanych z jego używaniem. Dzieci, które uczą...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /3 043

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są korzyści i trudności dla nauczyciela wdrażającego metodę obserwacji

    Obserwacja to metoda poznawania ludzi najczęściej stosowana w życiu potocznym. Posługują się nią rodzice w stosunku do swoich dzieci, posługują się nią zwierzchnicy wobec współpracowników, posługują się wreszcie wszyscy w swoich osobistych kontaktach ze znajomymi lub nowo poznanymi ludźmi.

    Tą...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 739

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemoc wobec dzieci - Koncepcja integracyjna

    6 przyczyn:

    doświadczenia socjalizacyjne rodziców – dorastanie w atmosferze przemocy

    autorytarna osobowość rodzica z rysami antysocjalnymi

    społeczna pozycja rodziców – brak społecznej siły (także rola płci i wieku rodzica) – co być może zaskakujące – okazuje się, że kobiety są...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /663

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemoc wobec dzieci - Koncepcja społeczno - sytuacyjna

    Przyczyny przemocy:

    Zaburzenie wzajemnych interakcji między rodzicem a dzieckiem, objawiające sę hyż w chwili przyjścia dziecka na świat

    Niewłaściwa percepcja członków rodziny

    Niechęć, negatywne emocje, odrzucenie → niemożność zbudowania prawidłowych relacji

    Izolacja społeczna, brak...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 312

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemoc wobec dzieci - Koncepcja socjologiczna

    Przyczyny przemocy:

    Tkwią w środowisku, które kształtuje normy postępowania z dziećmi kulturowo określone postawy wobec przemocy, struktura społeczna, system norm funkcjonujący w otoczeniu rodziny, ogólne zasady relacji interpersonalnych

    → podkultury przemocy – społeczności, w których przemoc ma warto...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 518

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemoc wobec dzieci - Koncepcja psychologiczna

    Przyczyny przemocy:

    Tkwią w patologicznej osobowości rodzica, lub opiekuna, znęcanie się nad dziećmi wynika z zaburzeń psychicznych rodziców, maltretujący rodzice sami doświadczali zbyt surowego karania w dzieciństwie

    Proponowane działania:

    Nastawione całkowicie na osobę rodzica → terapia analityczna...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 246

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przemoc wobec dzieci

    Przemoc wobec dzieci zawsze wstrząsa. Jest to jeden z tych aspektów życia rodzinnego przy którego opisywaniu nie sposób uwolnić się całkowicie od moralnych osadów i emocjonalnych reakcji.

    Przedstawię tutaj 4 nurty teoretyczne tłumaczące przyczyny eskalacji przemocy wobec dziecka oraz proponujące formy...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /421

    praca w formacie txt

Do góry