Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    Wyjaśnij szerzej pojęcie wskaźnika stanu dojrzałości biologicznej (WSDB)

    Wskaźnik stanu dojrzałości biologicznej WSDB jest miarą zależności wyrażający stosunek wieku rozwojowego do kalendarzowego:

    WSDB =

    gdzie,

    Xij – wiek rozwojowy i-tego osobnika wyznaczony za pomocą j-tego kryterium (np. morfologicznego, szkieletowego i in. ),

    Xich – wiek kalendarzowy i-tego osobnika w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /1 057

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wyjaśnij znaczenie pojęć: wiek kalendarzowy, wiek biologiczny, wiek rozwojowy

    Wiek kalendarzowy nie jest i nie może być miarą dojrzałości biologicznej osobnika. Znajomość wieku kalendarzowego osobnika jest punktem wyjścia przy ocenie rozwoju fizycznego. Do obliczenia wieku kalendarzowego potrzebna jest data badania i data urodzenia dziecka. Dane przedstawiamy w postaci ułamka...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /1 814

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz pięciostopniową skalę Tennera, służącą do oceny wieku cech płciowych

    Poszczególne stadia dojrzewania płciowego określamy zwykle według pięciostopniowej skali Tennera:

    A. Stadia rozwoju piersi u dziewcząt (M-mamma):

    M1 - faza dziecięca. Otoczka brodawki sutkowej b lada, płaska;

    M2 – poszerzenie i uwypuklenie otoczki brodawki sutkowej, tzw. stadium pączka;

    M3 –...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /2 646

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj metodę atlasową i punktową w ocenie wieku kostnego

    Istnieją dwie zasadnicze ze grupy metod oceny wieku kostnego: jednosegmentowe – oceny dokonujemy na podstawie jednego odcinka ciała, opierając się na założeniu, że zaawansowanie procesu kostnienia jest zbliżone we wszystkich częściach ciała; wielosegmentowe, w przypadku których oceny dokonuje się na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /1 644

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów zasadnicze etapy rozwoju kości długich

    W analizie stopnia rozwoju kości długich uwzględnia się następujące cechy:

    - pojawienie się pierwotnego punktu kostnienia,

    - stadium wzrostu,

    - kształtowanie się nasad,

    - osiągnięcie ostatecznego kształtu,

    - zespolenie się nasad z trzonem.

    Zespolenie nasad z trzonami kości następuje u...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /523

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie znasz kryteria określania wieku rozwojowego?

    Rozwojowy (fizjologiczny) W wiek dziecka można oceniać na podstawie wielu różnych cech. Najczęściej przy określaniu wieku rozwojowego (fizjologicznego) posługujemy się następującymi kryteriami:

    1) wiekiem morfologicznym (sylwetki),

    2) wiekiem kostnym (szkieletowym),

    3) wiekiem zębowym,

    4) wiekiem...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Eric Dodano /29.08.2011 Znaków /354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak obliczamy wartości unormowane cech i do czego one służą

    Jeżeli odejmiemy od każdej obserwacji (xi) średnią arytmetyczną ( ) i podzielimy tę różnicę przez odchylenie standardowe (s), to otrzymamy wartości unormowane cechy X:

    Wartości unormowane (standaryzowane) mogą być dodatnie i ujemne. Wartość unormowana będzie ujemna wtedy, gdy sam pomiar jest...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Aleksander Dodano /29.08.2011 Znaków /1 303

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz miary rozproszenia wyników wokół średniej (miary odchyleń)

    Wskaźniki dyspersji mierzą rozsiew poszczególnych pomiarów wokół wartości centralnej. Chodzi w nich o odpowiedz na pytanie, jak bardzo odchylają się poszczególne pomiary od średniej.

    Dyspresję mierzy się przez ustalenie odchylenia średniego (przeciętnego), wariancji i odchylenia standardowego. Jeżeli...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Aleksander Dodano /29.08.2011 Znaków /2 088

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymień i scharakteryzuj miary tendencji centralnej

    1. Średnia arytmetyczna – oznacza się ją symbolem , w ten sposób stwierdzamy, że jest to wartość średnia od zmiennej X. Średnia arytmetyczna jest sumą wielkości wszystkich spostrzeżeń danego zbioru podzieloną przez liczbę tych spostrzeżeń (N):

    Mediana (Me) określana jest jako punkt na skali...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Aleksander Dodano /29.08.2011 Znaków /807

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz lokalizację i wyjaśnij, do czego służy pomiar fałdów skórno - tłuszczowych

    Pomiary fałdów skórno-tłuszczowych – umożliwiają określenie zawartości tkanki tłuszczowej, jej rozkładu na ciele oraz ocenę stanu odżywienia. Zasadą pomiaru jest uchwycenie w opisanym miejscu fałdu skórno-tłuszczowego palcami-kciukiem i wskazującym – lewej ręki i odciągnięcie go od powierzchni...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Aleksander Dodano /29.08.2011 Znaków /407

    praca w formacie txt

Do góry