Pedagogika /1 348 prac/

  • Ocena brak

    EWOLUCJA POGLĄDÓW DOTYCZĄCYCH MEDIÓW - III FAZA – PONOWNE ODKRYCIE SIŁY MEDIÓW

    - lata 60-70 XX w.

    - przekonanie, że przekazy medialne mają wpływ na świadomość społeczną, a nie na jednostkę

    - media wywołują długoterminowe skutki

    - koncentracja na wpływie kontekstu, motywacji, ideologii, wzorów kulturowych

    Teoria odpowiedzialności społecznej

    Media mają zobowiązania...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /715

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    EWOLUCJA POGLĄDÓW DOTYCZĄCYCH MEDIÓW - II FAZA – SPRAWDZANIE TEORII WSZECHMOCNYCH MEDIÓW

    - od lat 30 – 60 XX w.

    - środki masowe ustępują innym sposobom perswazji, przy czym same niezmiernie rzadko wywołują radykalną zmianę postaw w zachowaniu

    Teoria ograniczonego wpływu

    Recepcja przekazów medialnych jest wysoce selektywna

    Interpretacja treści przekazów medialnych, jest różna u...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /446

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    EWOLUCJA POGLĄDÓW DOTYCZĄCYCH MEDIÓW - I FAZA BADAŃ NAD MEDIAMI

    - wiara we wszechmogące media od początku XX w. do lat 30.

    - powszechne przekonanie o potędze oddziaływania mediów i ich masowego wpływu

    - przekonanie, że wszechwładne media mogą płynąć na pozbawionych instrumentów obronnych odbiorców

    - media są zdolne do kształtowania opinii i przekonań

    Teoria...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /549

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KONCEPCJE EDUKACJI MEDIALNEJ - Koncepcja edukacji medialnej Tomasza Szkudlarka

    Tendencje, wariacje i scenariusze,  dotyczy wymiarów edukacyjnych przeobrażeń, które w jego opinii stanowić mogą istotne obszary przyszłych zmian w edukacji. Pierwszym z tych wymiarów jest rekonstrukcja systemu klasowego, drugim  - media, trzecim  – społeczeństwo wiedzy. Profesor Szkudlarek zauważył, że...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /1 744

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KONCEPCJE EDUKACJI MEDIALNEJ - Koncepcja dzieła labiryntowego A. Chmiela

    Stanowi impuls do świadomego uczestniczenia widza w odbiorze dzieła medialnego, gdyż to on jest głównym decydentem i interpretatorem treści i wartości z niego płynących. Widz zmuszony jest w pewnej mierze do współtwórczości z artystą wówczas, gdy musi samodzielnie interpretować, wgryzać się...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /750

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje edukacji medialnej

    Edukacja za pomocą mediów

    Edukacja o mediach

    Edukacja dla mediów

    Edukacja a media zakłada rozdzielności obu obszarów

    Media jawią się jako:

    Zagrożenie dla kultury współczesnej.

    „Sprawca” niszczenia wyobraźni i naturalnej ciekawości młodego człowieka.

    Narzędzie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /705

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Edukacja medialna - Dialog międzykulturowy w aspekcie edukacji medialnej

    Ma miejsce wówczas, gdy dochodzi do twórczego spotkania pomiędzy dwoma podmiotami – nauczycielami i uczniami – będącymi przedstawicielami odmiennych idei kulturowych, a tematem tego spotkania jest zakres edukacji medialnej.

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Edukacja medialna - Cel dialogu międzykulturowego

    Celem dialogu międzykulturowego jest rozwinięcie głębszego zrozumienia dla różnych poglądów i praktyk, zwiększenie uczestnictwa i wolności dokonywania wyborów życiowych, równości i szacunku dla ludzkiej godności, pobudzanie procesów twórczych oraz promowanie możliwości ludzi i społeczeństw do wzrostu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /415

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Edukacja medialna - Dialog międzykulturowy

    Dochodzi zawsze, gdy ludzie z różnych kultur spotykają się ze sobą; Efektywny dialog międzykulturowy jest możliwy tylko poprzez zaplanowaną działalność edukacyjną; Dialog międzykulturowy to podstawa edukacji międzykulturowej; Dialog międzykulturowy jest możliwy tylko, gdy każdy ma zagwarantowane...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /697

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Edukacja medialna - Typy kultur

    Kultura postfiguratywna, tzw. kultura "nieocenionych przodków" - według antropolog Margaret Mead to typ kultury, w którym młodsze pokolenia przyswajają wzorce kulturowe od pokoleń starszych, dojrzewanie pociąga za sobą przejmowanie roli dorosłego.Tego typu kultury są dominujące i charakterystyczne...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Cyryl Dodano /07.09.2011 Znaków /1 877

    praca w formacie txt

Do góry