Muzyka /779 prac/

  • Ocena brak

    Johann Georg Albrechtsberger

    Johann Georg Albrechtsberger (1736—1809), austriacki kompozytor i teoretyk, nauczycielBeethovena, działał w Wiedniu jako organista i kapelmistrz przy katedrze sw. Stefana. Pisał głównie utwory instrumentalne (m. in. jest autorem 60 kwartetów smyczkowych, 3 kwartetówpodwójnych, 35 kwintetów smyczkowych, 4...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /615

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mistrzowie klawesynu

    Obok wirginału i pokrewnego mu szpinetu rozwijały sie w czasach baroku inne instrumentyklawiszowe: klawesyn (clavicembalo) i klawikord. Ton klawikordu — co wynikało z typumechanizmu — był słabszy od klawesynu, w którym struna nie była ju uderzana (tangentem),lecz wrecz szarpana (piórkiem kruczym).

    W...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francois Couperin

    Kompozytorem, który przyczynił sie do podniesienia muzyki francuskiej do rangi ideału kulturowego, obowiazujacego pózniej w Europie, był Francois Couperin (1668—1733), zwanyte Couperinem Wielkim. Był on wybitnym organista i nauczycielem ksiaat na dworzefrancuskim.

    W ostatnich latach życia wycofał sie z...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Muzyka klasycyzmu

    Oto epoka, która w muzyce obfitowała w przełomowe dokonania. Epoka krótka, trwajacazaledwie kilkadziesiat lat; epoka wielkich klasyków wiedenskich — Haydna, Mozarta iBeethovena, a take epoka symfonii, koncertu instrumentalnego, kwartetu i sonaty, a wiecmuzyki instrumentalnej opartej niemal całkowicie na...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jean Francois Dandrieu

    Jean Francois Dandrieu (1682—1738) był równie wybitnym francuskim klawesynistą i kompozytorem. Wystepował jako klawesynista ju w wieku lat 5. Działał jakoorganista w Paryu. Jak Couperinowie naleał do rodziny muzyków, miejsce organistyotrzymał po przodkach. Był jednym z najgłosniejszych klawesyni-stów...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /809

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antonio Locatelli

    Wybitny skrzypek i pedagog Francesco Geminiani (ok. 1680—1762) był autorem jednej znajstarszych szkół skrzypcowych, wydanej w 1730 r. w Londynie (The Art oj Playing on the Yiolin, wyd. anonimowo w „The Modern Musick Master, or the LJniversal Musician"), Działałwe Włoszech, w Londynie i w Paryu, zmarł w...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /951

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój sonaty klasycznej

    Sonata klasyczna jawi sie nam dzis z dystansu historycznego jako produkt dojrzałosci. Przedklasyczna sonata opierała sie na pomysłowosci niemal improwizacyjnej.

    W miare rozwoju formy ten typ inwencji musiał ustapic przemyslanej pracy motywi-czno-tematycznej,w której wszystko nabiera innego sensu, nawet...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 525

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Joseph Bodin de Boismortier

    Joseph Bodin de Boismortier (1689—1755) komponował w rónych zakresach muzyki, konkurował z innymi w dziedzinie baletów, motetów na wielkie chóry i kantat swieckich.Komponował z zadziwiajaca łatwoscia i gotowoscia do zmieniania stylów. Niemal wewszystkich jego utworach wana role odgrywaja flety, pisał te...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /785

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Domenic Scarlatti

    W pierwszej połowie XVIII w. ustalono (konwencjonalne z czasem) obsady w muzycekameralnej, formowano te nowe gatunki muzyki. Zalaki klasycznej sonaty znajdujemy wtwórczosci Domenica Scarlattiego (1685—1757), syna Alessandra, wybitnego mistrzaneapolitanskiego, działajacego jako klawesynista i organista na...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 475

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój symfonii klasycznej

    Przy końcu XVII i na poczatku XVIII wieku pojawia sie w filozofii racjonalizm: człowiek zaczął sie interesowac wszystkimi dziedzinami ycia, podstawa jego działania stał siekrytyczny rozum. W muzyce powstaja racjonalne reguły komponowania, nierzadko opierajacesie na szablonach. Racjonalnemu pradowi w muzyce...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 126

    praca w formacie txt

Do góry