Muzyka /779 prac/

  • Ocena brak

    Agostino Steffani

    Agostino Steffani (1654-1728) kształcił sie w muzyce w Monachium i w Rzymie, studiowałteologie we Francji i we Włoszech. Jako dyplomata działał w Hanowerze, gdzie jednoczesniebył kapelmistrzem operowym. Był te organista dworskim w Monachium.

    Pózniej przebywał w Brukseli. W roku 1707 został biskupem...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /952

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncert solowy

    Pierwsze koncerty solowe datuja sie z przełomu XVII i XVIII wieku. Ich autorami byli kompozytorzy włoscy. Wybitnym twórca, producentem niemal koncertów solowych był Antonio Vivaldi, autor ponad 200 koncertów na skrzypce i orkiestre smyczkowa z udziałemklawesynu lub organów.

    Koncerty solowe wyrosły na tle...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 086

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Concerto Grosso

    Concerto oznacza w Jezyku włoskim zarówno „współdziałanie". Jak i pojedynek. W XVI i XVII wieku nazwa concerti odnosiła sie najpierw do dzieł chóralnych, a pózniej do dzieł instrumentalnych wykonywanych przez wieksza grupe muzyków, głównie w technice przeciwstawiajacej sobie dwa chóry lub dwa zespoły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 703

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francesco Maria Veracini

    Francesco Maria Veracini (1690—ok. 1768) był wybitnym skrzypkiem, uczniem swego wuja Antonia Veraciniego, a take Casiniego i Gaspariniego. W r. 1714 wystapił w Wenecji z takwielkim powodzeniem, e przeraony jego wielkimi umiejetnosciami Tartini przeniósł sie doAncony, gdzie oddał sie doskonaleniu techniki...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sztuka improwizacji

    Wczesnie w muzyce wprowadzona zasada improwizacji opiera sie-na jednoczesnym wynajdowaniu i realizowaniu pewnego spójnego stylistycznie rodzaju muzyki. Nie ma tu miejsca ani na komponowanie, ani na interpretacje, jest tylko sama realizacja, która w swoichwalorach artystycznych nie powinna ustepowac kompozycji...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 172

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giuseppe Torelli

    Giuseppe Torelli (1658—1709) był (przypuszczalnie) twórca koncertu na skrzypce ztowarzyszeniem instrumentów (napisał 6 dzieł tego typu). Działał zrazu jako altowio-lista, pózniej jako kapelmistrz w Ansbach i jako skrzypek w Bolonii.

    Przypuszczalnie te jest pierwszym twórca formy concerto grosso (z pewnoscia...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scheidt, Froberger i Pachelbel

    W niemieckiej muzyce organowej trzech wybitnych muzyków — Scheidt, Froberger i Pachelbel — stworzyło nowy styl.

    Samuel Scheidt (1587—1654), uczen Sweelincka, działał wHalle. Był mistrzem wariacji na temat znanych piesni. Autor licznych dzieł klawesynowych iorganowych oraz utworów z gatunku koncertów...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 256

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Johann Kuhnau

    Muzyka instrumentalna przechodziła swoje koleje. Formy nie pojawiały sie od razu, lecz byływynikiem powolnej ewolucji, l tak np. forme sonaty triowej z muzyki skrzypcowejprzeszczepił na muzyke klawesynowa w Niemczech Johann Kuhnau (1660—1722).

    We Włoszech uczynił to Bernardo Pasquini (1637—1710), autor oper...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 319

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Vitali, Bassani i szkoła bolońska

    W XVII wieku wanym centrum muzyki stała sie Bolonia. Tu działali Torelli i Corelli,zasługujacy na osobne omówienie. Z innych reprezentantów szkoły bolonskiej na pierwszyplan wybili sie Vitali, Bassani i Domenico Gabrielli. Kompozytorzy ci pisali głównie muzykeinstrumentalna i przyczynili sie do rozwoju...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /882

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy baroku w muzyce

    Barok własciwy wyznaczony jest w historii muzyki datami 1620—1680. W ciaguszescdziesieciu lat (w przyblieniu) zmieniło sie stosunkowo niewiele, był to jednak okrespełnego rozkwitu zapoczatkowanych we wczesnym baroku form i rodzajów muzyki. Okresten charakteryzuje przede wszystkim przeniesienie nowych idei z...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /4 662

    praca w formacie txt

Do góry