Muzyka /779 prac/

  • Ocena brak

    Carl Loewe

    Carl Loewe (1796—1869) kształcił sie w Halle, działał przez długie lata w Szczecinie, głównie jako kantor i organista, ale take jako dyrektor muzyczny gimnazjum (uczył też greki i nauk przyrodniczych). Był autorem oper, dzieł chóralnych (oratorium Gutenherg, 1837), muzykikameralnej, 2 symfonii, kantat...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /930

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Field

    Romantyzm był epoka fortepianu. Instrument ten wyparł poprzednie rodzaje instrumentów klawiszowych: klawikord i klawesyn. Pojawiła sie nowa literatura fortepianowa.

    Clementi kultywował na tym instrumencie polifonike, ale inni — Cramer, Moscheles — wprowadzaliju nowy rodzaj muzyki, wyzyskujac nowy, angielski...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Johann Nepomuk Hummel

    Austriak Johann Nepomuk Hummel (1778—1837), pianistakoncertujacy z wielkim powodzeniem w całej Europie (równie w Warszawie), podziwianyprzez współczesnych muzyków, był autorem siedmiu brawurowych koncertówfortepianowych, wariacji i dwu zbiorów preludiów we wszystkich 24 tonacjach, a nadtocenionych etiud i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /871

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Peter Schubert

    Franz Peter Schubert (1797-1828) jako chłopiec spiewał w chórze kapeli dworskiej w Wiedniu.W kanwikcie pijarskim, gdzie przebywał, miał okazje uczyc sie krótko u A. Salieriego(podstawy muzycznego wykształcenia zdobył u swego ojca). Majac zaledwie lat 17,skomponował piesn Gretchen am Spinnrade ( Małgorzata...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /2 197

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Romantyzm i romantycy

    Romantycy łatwo zrezygnowali z jasności i prostoty muzyki klasycznej. Wprowadzili domuzyki wieloznacznosc, co umoliwiło rozmaitosc interpretacji dzieł tego okresu. Szlachetny liberalizm romantyków, tendencja do eksponowania elementów ludowych i do podkreslanianarodowego charakteru muzyki od razu wytworzyły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /6 745

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    U progu romantyzmu

    Różnie okreslano romantyzm. Próbowano rozmaitych definicji; przejawienie sie wolisubiektywnego wyrazu, zniszczenie formy (klasycznej oczywiscie), rozdwojenie osobowosci,eksponowanie nastroju, przeycia osobistego —- oto pokrótce tworzywo lefinicji romantyzmu,którego progiemjest twórczosc Beethovena. Muzyka...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /2 200

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncerty Beethovena

    Z 7 koncertów instrumentalnych Beethovena a 5 pisanych jest na fortepian i orkiestre (l Cdur,1798, [I B-dur, 1801, III c-moll, 1802, IVG-dur, 1806,i VEs-dur, 1809, z nich trzyostatnie weszły na stałe do repertuaru koncertowego, podobnie jak symfonicznie znakomicieukształtowany Koncert skrzypcowy D-dur, 1806)...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /771

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rewolucja francuska i muzyka

    Miesiąc przed skazaniem na smierc króla Ludwika XVI w r. 1793 w Paryu odbyła siepremiera opery La ctiverne Lesueura (Jean Francois Le Sueur lub Lesueur, 1760—1837,autor mszy, motelowi oper, wybitny pedagog, nauczyciel Berlioza i Gounoda, prekursorsymfoniki programowej).

    Dzieło to powstało w czasach zametu...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 841

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwertury Beethovena

    Obok symfonii ważne miejsce w dorobku orkiestrowym kompozytora zajmuja uwertury:cztery do opery Fidelio oraz Coriolan i Egmont. Forma i tresc tych uwertur wykazujewyjatkowa zgodnosc.

    Beethoven komponował swoje uwertury niesłychanie starannie. W uwerturach do opery Fidelio starał sie o zintegrowanie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 022

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mieszczańska kultura muzyczna

    Mieszczańska kultura muzyczna nie powstała od razu. Dopiero nowa epoka stworzyłaautentyczne formy ycia społecznego. Po rewolucji francuskiej — wraz z upadkiemfcudalizmu — zanika dworska kultura muzyczna. Mimo to w poczatkowej fazic rozwojukultury mieszczanskiej wiele przejeto wprost od arystokracji, chocby...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /2 323

    praca w formacie txt

Do góry