-
Ocena brak
MAKSYMALNY PRZYCHÓD BIEŻĄCY
Niektóre firmy ustalają ceny tak. aby maksymalizować obecne przychody. Maksymalizacja obecnych przychodów wymaga jedynie oszacowania krzywej popytu. Wielu dyrektorów wierzy, że prowadzi to do maksymalizacji zysków w długim okresie i wzrostu udziału w rynku.
-
Ocena brak
Wybór celu strategii cenowej
Po pierwsze firma musi zdecydować co chce osiągnąć jeśli chodzi o konkretny produkt. Jeśli firma wybrała rynek docelowy i dokonała pozycjonowania starannie, to strategia odnośnie marketing mix jest całkiem oczywista. Dla przykładu, jeśli firma produkująca pojazdy wypoczynkowe chce wyprodukować...
-
Ocena brak
Lexus wyzywa mercedesa
Toyota jest mistrzem w tworzeniu wartości dla klienta. Toyota uznała, że znaczna liczba klientów na świecie chce mieć i stać ich na zakup drogiego samochodu. W tej grupie znajdowało się wielu, którzy chcieliby kupić mercedesa, ale uważało, że jest on zbyt drogo wyceniony. Byliby oni gotowi kupić...
-
Ocena brak
Ustalanie ceny
Ustalenie ceny jest problemem, gdy firma musi to zrobić po raz pierwszy. Ma to miejsce, gdy firma wyprodukuje lub nabędzie jakiś nowy produkt, kiedy dokonuje jego dystrybucji nowym kanałem lub na nowym obszarze i kiedy staje do przetargu na wykonanie jakiegoś zadania.
Firma musi podjąć decyzję co do...
-
Ocena brak
Jak prowadzić dział obsługi klienta
Każde przedsiębiorstwo musi zapew nić swojemu klientowi serwis zarówno przed, jak i po sprzedaży. Jest on najczęściej prowadzony przez dział serwisowej obsługi klienta. Jakość pracy tych departamentów różni sie czasem znacząco. Z jednej strony istnieją działy obsługi klienta, które po prostu...
-
Ocena brak
Strategia usługi posprzedażnej
Producenci muszą zdecydować się. w jaki sposób zaoferować klientom usługę posprzedażną. wliczając w to usługi konserwacyjne i remontowe, usługi szkoleniowe, i temu pcKlobne. Mają oni do wyboru cztery możliwości:
1. producent zapewnia te usługi poprzez dział obsługi klienta (zobacz Pojęcia i...
-
Ocena brak
Rękojmia, gwarancja i umowy serwisowe jako narzędzia promujące sprzedaż
Każdy sprzedawca jest odpowiedzialny za zaspokojenie standardowych albo rozsądnych oczekiwań nabywcy danego dobra. Odpowiedzialność sprzedawcy może być pisana lub niepisana. Rękojmia to formalne oświadczenie wydane przez producenta danego produktu o jego jakości. Produkty objęte rękojmią mogą być...
-
Ocena brak
Analiza istotności i rezultatów usługi
Usługę klienta można ocenić według stopnia istotności jej elementów dla klientów oraz według rezultatów działania przedsiębiorstwa. Załączona tablica pokazuje w jaki sposób klienci oceniają 14 elementów (atrybutów) usługi świadczonej przez pracowników serwisowych dealera samochodowego według ich...
-
Ocena brak
Co nabywcy samochodów myślą o dealerach?
Theodore R. Cunningham, wiceprezes Chryslera do spraw sprzedaży i marketingu podzielił sie ostatnio z dziennikarzem The Wall Street Jowita) następującą refleksją: „Według ostatnich badań, nabywcy samochodów woleliby iść do dentysty i poddać sie lx>lesnym zabiegom niż przechodzić przez cały proces...
-
Ocena brak
Ekspansja międzynarodowa w sektorze usług: Club Med
Club Med to filia francuskiej firmy Club Mediterranee S.A.. która osiągnęła wyjątkowy sukces rynkowy i finansowy w swej krótkiej 40-letniej historii. Gilbert Trigano otworzył pierwszą ..wioskę" Club Med w Grecji w 1955 roku, a obecnie Club Med prowadzi 104 wioski w 30 krajach.
Sposób działania Club...