Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    Stosowanie teorii decyzji do ustalenia prawdopodobnych reakcji na rozważaną obniżkę cen

    Duży koncern chemiczny sprzedawał tworzywa sztuczne dla odbiorców przemysłowych i posiadał udział w rynku około i0%. Zarząd jednak zastanawiał sie. czy aktualna cena SI.00 za funt może być utrzymana przez dłuższy czas. Głównym źródłem troski było szybkie zwiększanie zdolności produkcyjnych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /3 444

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Elastyczność cenowa popytu

    Charakterystyka

    cenowa popytu.jpg|right|300px

    Elastyczność cenowa popytu jest to stosunek względnej (procentowej) zmiany wielkości popytu do względnej( procentowej) zmiany czynnika, który tę zmianę wywołał, czyli zmiany ceny danego dobra bądź usługi. Można ją określić tylko w stosunku do czynników...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /08.02.2012 Znaków /5 701

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Reakcje klientów na zmiany ceny

    Jakakolwiek zmiana ceny może wpłynąć na zachowanie klientów, konkurencji, dystrybutorów i dostawców, jak również może sprowokować działanie ze strony władz. W tym miejscu zajmiemy się reakcjami klientów.

    Klienci nie zawsze interpretują w oczywisty sposób zmiany cenyr. Obniżka może być...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 603

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYCENIANIE PRODUKTÓW UBOCZNYCH

    Przy produkcji wytworów mięsnych, produktów naftowych, i innych chemikaliów, powstają często produkty uboczne. Jeśli mają one niewielką wartość w praktyce, a ich neutralizacja jest kosztowna. I>ędą one wpływały na cenę produktu głównego. Poducent powinien więc zaakceptować każdą cenę...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /701

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Inicjowanie obniżek cen

    Kilka okoliczności może skłonić firmę do obniżki cen na sw oje towary. Jedna z nich to zbyt duży potencjał produkcyjny. W tym przypadku firma potrzebuje dodatkowego rynku i nie może go wygenerować przez zwiększone wysiłki sprzedawców, ulepszenia produktu, czy inne metody. Może wtedy porzucić cenową...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /2 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    USTALANIE METODY SYSTEMEM DWUCZĘŚCIOWYM

    Firmy usługowe często pobierają opłatę stałą plus zmienną opłatę za użytkowanie. Zatem, użytkownicy telefonu płacą minimalną opłatę miesięczną plus rachunki za rozmowy przekraczające ilość przysługującą w abonamencie. Parki rozry wki pobierają opłatę wejściową plus opłaty za jazdy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /671

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYCENIANIE PRODUKTÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH

    Niektóre produkty wymagają zakupu pewnych produktów uzupełniających. Przykładami takich produktów są ostrza do golenia i filmy fotograficzne. Producenci produktów głównych często wyceniają je nisko (golarki i aparaty fotograficzne), zaś stosują wysokie narzuty na produkty uzupełniające. Kodak...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 461

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYCENIANIE AKCESORIÓW DODATKOWYCH

    Wiele firm wraz ze swoimi głównymi produktami oferuje dodatkowe akcesoria. Nabywca samochodu może zamówić elektryczne podnoszenie szyb. ogrzewaną tylną szybę i szyby przyciemniane. Niemniej, ustalanie ceny na te akcesoria stanowi delikatny problem. Firmy samochodowe muszą podjąć decyzję, które z tych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 660

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyskryminacja cenowa

    Firmy często modyfikują ceny podstawowe w stosunku do różnych klientów, produktów i miejsc sprzedaży. Dyskryminacja cenowa ma miejsce, gdy firma sprzedaje produkt po różniących się od siebie cenach, które nie odzwierciedlają różnic w kosztach. Dyskryminacja cenowa przybiera różne formy:

    • różnicowanie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /3 444

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ceny promocyjne

    W pewnych okolicznościach firmy czasowo wyceniają swoje produkty poniżej ceny normalnej. a czasem nawet poniżej kosztów. Ceny promocyjne mogą przybierać różne formy:

    • Loss-Leader; w tym przypadku domy handlowe redukują cenę dobrze znanych artykułów celem wywołania dodatkowego ruchu w sklepie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /2 849

    praca w formacie txt

Do góry