Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    ANALIZA PORTFELOWA

    Metoda wyznaczania i oceny pozycji analizowanych elementów (jednostekgospodarczych, produktów, papierów wartościowych) względem głównychzmiennych, determinujących decyzje dotyczące kształtowania optymalnej struk-tury zestawu (portfela) tych elementów. Początkowo a.p. była stosowana jakonarzędzie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 547

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ANALIZA PROFILOWA

    Analiza graficzna wyników skalowania postaw i preferencji, oparta na średnichlub medianach ocen obliczanych oddzielnie dla każdej skali i połączonych ze sobąza pomocą linii osobno dla każdego obiektu lub —> respondenta. Linie te tworząprofile polaryzacji charakteryzujące postawy i -> preferencje wobec...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /419

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Akwizytor

    Osoba zajmująca się —> sprzedażą osobistą produktów; handlowiec; pracownikzewnętrznych służb sprzedażowych przedsiębiorstwa. A. jest specjalnie przygo-towanym pod względem cech osobistych i zawodowych przedstawicielem firmy,którego zadaniem jest poszukiwanie i obsługa klientów oraz utrzymywanie z...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 057

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    AGENT HANDLOWY

    Osoba fizyczna lub wyodrębnione —> przedsiębiorstwo realizujące w imieniuprzedsiębiorstwa produkcyjnego, handlowego lub usługowego odpowiedni zakresfunkcji sprzedażowych (pełnomocnictw) na rynku krajowym lub międzynarodo-wym. A.h. występuje z reguły jako przedstawiciel firmy pośredniczący w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 052

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza abc

    Metoda porządkowania i grupowania elementów analizowanych zbiorów z punk-tu widzenia ich znaczenia w osiąganiu określonego celu. Nazwa metody wynikaz właściwej jej procedury postępowania, która zmierza do wyłonienia trzechpodzbiorów oznaczonych literami: A, B i C, przy czym podzbiór A ma naj-większe, a...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /975

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    AGENT PRODUCENTA

    —> Pośrednik hurtowy, który pracuje na rzecz pewnej liczby producentów, oferując do sprzedaży ich niekonkurencyjne (komplementarne) produkty na określonym obszarze sprzedaży. A.p. nie ma tytułu własności sprzedawanych towarów, pobiera tylko prowizję za ogół spełnianych funkcji na rzecz każdego  z...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /818

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    analiza czynnikowa

    Zespół metod statystycznych pozwalających na redukcję dużej liczby skorelowa-nych cech do znacznie mniejszej liczby niezależnych czynników głównych.Podstawowym założeniem a.c. jest podział całkowitej —> wariancji na trzy części:część związaną z działaniem czynników „obcych" (wariancja wspólna)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /624

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agent w handlu zagranicznym

    Osoba prawna lub fizyczna mająca siedzibę za granicą, która w imieniu i na ra-chunek zleceniodawcy pośredniczy w zawieraniu —» transakcji handlowychi współdziała w ich realizacji. Z reguły pomiędzy a. a zleceniodawcą jestzawierana formalna umowa agencyjna, w której ustala się wysokość prowizji...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /699

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza dyskryminacji

    Metoda określania najbardziej istotnych zmiennych wpływających na zróż-nicowanie obiektów w obrębie poszczególnych grup. Zmienna zależna w a.d. jestzmienną klasyfikacyjną mierzoną na —> skali nominalnej, natomiast zmienneniezależne — zwykle na —> skali przedziałowej. Jeśli jakiekolwiek...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /461

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Aida

    Model w -»psychologii reklamy, który obrazuje cztery zasadnicze etapykontaktu potencjalnego nabywcy z reklamą. A. jest skrótem angielskich słów:Attention, Interest, Desire, Action, oznaczających: zwrócenie uwagi, wzbudzeniezainteresowania, chęć (życzenie) zakupu i zakup (akcja, działanie). Formułę...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /412

    praca w formacie txt

Do góry